woensdag 25 september 2024

Creëer een collage nummer 1

Conny  https://connysquilts.blogspot.com/ bracht mij op het idee om mee te doen aan 'Creëer een collage'. 10 weken achter elkaar maak je zelf een collage naar aanleiding van vier woorden. Dit leek mij een leuke uitdaging en ik besloot om mee te doen. Je mocht zelf ook vier woorden insturen en die komen dan vanzelf een keertje voorbij. 

Elke woensdag, vanaf 25 september, laat je dan je eigen collage zien. Vandaag is het dus de eerste dag. 

De vier woorden voor deze woensdag waren;

groen - tegelvloer - kappen - dier

Dit is mijn collage geworden.  


G
ROEN = de achtergrond en de groene bladeren. Waaronder een eikenblad waarvan we er heel veel in onze omgeving hebben. Deze vond ik in onze garage. 

TEGELVLOER = op de groene achtergrond creëerde ik een tegelvloer. Ook een hoesje van een restaurant waar ik met dochterlief gegeten heb. Hierop staan de verschillende tegels van de vloer. 

KAPPEN = dit vond ik het meest lastige woord omdat er zoveel betekenissen zijn. Ik koos ervoor om dit met woorden weer te geven. 

DIER = in het hoesje een kaart van een kwartet met roodborstjes erop. We gaan alweer richting winter en dan komt er altijd zo'n mooi vogeltje in onze tuin. 

Dit is dus de eerste in de reeks van tien. 

Het is ook leuk om te zien wat de insteek van de andere deelnemers is. Te zien bij Conny op haar blogbericht. 

6 opmerkingen:

  1. Wauw Gonda wat goed gelukt deze collage. Iedereen vindt kappen het lastigste woord geloof ik, maar je hebt het mooi opgelost met woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan Gonda! Kappen heb je erg leuk opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gevonden allemaal. Leuk om te zien hoe kappen op diverse manieren uitgevoerd kan worden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk geworden. Dat kappen was voor de meesten wel een stuggle denk ik. Goed idee om dat met woorden op te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, zo kan het ook, met woorden. Je had er veel verzameld, heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk met al die woorden; tekst doet het altijd goed in een collage, vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen