zaterdag 2 februari 2019

freubelen op de vierkante centimeter en play in

Op mijn vrije middag besloot ik om er een freubel vrije woensdagmiddag van te maken. Ik wilde een nog een "hoera" slinger maken, maar dan een kleintje. Hij moet nl. op een kaart passen. Hiervoor wilde ik een klein alfabet en ik had mijn kruissteken alfabetten bijbel al bij de hand. Ik besloot toch nog even bij Pinterest te kijken, wie weet vind je nog iets wat heel erg leuk is. Wel, dat vond ik, nl. het poezenalfabet. De grootte was perfect voor mijn doelstelling en bovendien [!] prachtig voor een poezenliefhebster. Snel uitgeprint en de materialen bij elkaar gezocht en aan de slag.
Het borduren is een peulenschil. Zulke kleine lettertjes heb je snel op het stramien. Maar dan komt de verdere verwerking. Vooral het keren van de lapjes. Freubelen op de vierkante centimeter. Maar uiteindelijk is het gelukt. 



Aan het lijntje maken is geen probleem. In de voorraadkamer op zolder is nog wel mooi biaisband wat gebruikt kan worden. 
Vervolgens moet het nog bevestigd worden op de kaart en na een leuke middag heb je resultaat. Terwijl ik dit typ denk ik, het is net een mini workshop voor mezelf. Geslaagd!
Vanmiddag [zaterdag 2/2/19] ga ik met een collega muzikant naar Bergum. Hier wordt een Play-In georganiseerd door het plaatselijke cultuurcentrum in samenwerking met de Marinierskapel. Dit lijkt mij ontzettend leuk om te doen. We gaan samen en dat is altijd leuk. Een heerlijk middagje muziek maken op een andere manier. 
Op het vuur staat een maaltijdsoep te pruttelen. Want als je gemusiceerd hebt, is het altijd fijn als je zo kunt aanschuiven aan tafel. Manlief heeft in Assen een repetitiedag dus vanavond gezellig samen aan de maaltijdsoep! 

1 opmerking:

  1. Wat een super leuke slinger!! Heerlijk zoveel inspiratie weer op het www. Veel plezier met de muziek vanmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen