vrijdag 20 november 2020

2e eikel, 2e leven, Sint en Piet knutselen

De 2e eikel is gereed. Mooi met verloopgaren. 
Toen ik het patroon ging uitprinten, stond het 2 keer op mijn print. Nadat ik de eerste gemaakt had, vond ik  het zo mooi dat ik het dus nog een keer ging maken. Leuk borduren, eerst voor een freubelvriendin en nu voor mijzelf. Maar toen ik het voor de 2e keer ging maken, las ik de bijbehorende tekst. 

Het patroon is van The Workbasket en heet 'Quaker Acorn'. Onder het patroon stond te lezen dat je het kon maken. Nadat je het gemaakt had, kun je het dus nog een keer borduren en als je dat dan klaar hebt, geef je het aan een vriend! Dat is dus wat ik gedaan heb, alleen deed ik het net andersom! 

Bloemen krijgen vaak een 2e kans bij mij. Ik zeg altijd, de wortels zijn vaak goed, de rest komt wel. Zo kwam ik bij een supermarkt in Leek en daar stonden dus, in mijn ogen, treurige bloemen en planten. Zo ook een verdroogde Amaryllis nog in de knop. Ik kocht het voor 0,50 cent en zette het in huis en gaf het water. En ziehier, een geweldig dankbaar gevolg! 


De poes kwam er even bij kijken. Altijd nieuwsgierig... 


Vorig jaar stond er een stuk in de krant over de Amaryllis en dat je de bol kunt bewaren. Een bol, die vorig jaar mooi gebloeid heeft, heb ik een jaar lang bewaard. Toen ik er onlangs bij kwam kwam er alweer een groene punt tevoorschijn. Dat kan nog weer mooi worden straks. Ook een 2e leven. 



Sint is met zijn Pieten aangekomen in Nederland. Altijd leuk om dan iets te gaan maken hiervoor. Toen ik bij Pinterest keek op 'Sint bovenbouw en knutselen', kwam ik deze Sint en Piet tegen. Ik besloot meteen om het te gaan maken. Het vergt wel even wat denk en rekenwerk, maar dan heb je ook wat. 

De sjablonen

De sjablonen uitgesneden

De sjablonen uitgesneden op zwart en grijs papier met het vliegerpapier erachter

De sjablonen aan elkaar geplakt

Sodemieter, bijna het kruis in de mijter vergeten 

Bij een woonwinkel kocht ik een lijst waarbij aan beide zijden plexiglas zat. Dit moet immers wel omdat het een glas in lood voorstelling is. En dit is dan het resultaat. Het hangt, natuurlijk even tijdelijk, bij ons voor het raam! 

Doordat de zon erdoor schijnt, lijken de kleuren op de foto fletser. Maar het is echt rood met groen! Ik vind het leuk!

We doen niet meer aan pakjesavond, maar toch krijgen de kinderen altijd even een aardigheidje. Meestal iets van chocola, een Amaryllisbol of iets anders. Ik kwam een aardig borduurtje tegen die ik dan leuk bij het pakje kan doen. Ik maakte er meteen maar drie van, zodat ik er zelf ook nog eentje heb. Heerlijk in deze Sinterklaastijd. 

1 opmerking:

  1. Wat ben je weer goed bezig Gonda. Leuk om te weten dat je een amaryllis kunt bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen