dinsdag 10 november 2020

Héérlijk herfstborduren, felicitaties, vla met herfstpeertjes, verkiezingen en wandelen in Drachten

Vorige keer berichtte ik al over de herfst. Ik zet dit nog maar even door. Het gaat zo mooi! 

De 'Quaker Acorn' zoals het borduurwerk heet met eikenblad en paddenstoelen, heb ik verder afgemaakt. In het midden maakte ik het getal '50' omdat een bevriend echtpaar 50 jaar getrouwd was. Ik verwerkte het verder tot een quiltje hangend aan een takje. Natuurlijk een takje van de eikenboom 😉

Om het paar te feliciteren hadden we met onze muziekvereniging bedacht om in kleine groep met grote afstand, een aubade te brengen. Ik was één van de gelukkigen die mee kon doen. Helemaal leuk omdat ik ze zo goed ken. We speelden, heel toepasselijk, o.a. 'de Felicitatiemars'. 



Ondertussen had ik mooi randje gevonden in blackwork. Ook mooi herfstig. Ik borduurde het met één draadje over twee draadjes. Een heel getel en goed kijken want een foutje is toch zo gemaakt. 



Op een vraag wat ik met al mijn borduur- en freubelwerkjes doe, antwoordde ik dat ik het vaak voor iemand anders maak of er een bestemming voor heb. Dit randje maakte ik o.a. voor een bekende die een schoonvader verloor aan corona. Uiteindelijk is dit het geworden. 


Ik had natuurlijk de smaak te pakken met dit aardige randje. Bij de Handwerkboetiek in Roden waren voor het uitzoeken van een lijst om het bloemenvelden borduurwerk. Ik kocht hier mooi verloopgaren en borduurde het randje nogmaals. Het krijgt wel weer een bestemming. 

De tijd van het jaar leent zich ook weer  vla met PEERTJES! In een bijpassend schaaltje helemaal heerlijk om op te eten. 



De voorbije week waren we bezig met de Amerikaanse verkiezingen. Bijgaande cartoon in de krant vond ik wel grappig. 



Afgelopen zondag gingen we wandelen in Drachten. Het was daarvoor prachtig weer en als je dan mooie foto's kunt maken komen de kleuren prachtig uit. Even een collage foto, alvast met een knipoog naar de ... Kerst. 



2 opmerkingen: