vrijdag 2 juli 2021

Tijn

Er is een klein neefje geboren en daarvoor ga ik natuurlijk wat leuks maken. Op het kaartje staat een olifant met de naam. Ik zoek en vind een patroon van een olifant. Vaak zoek ik wel een nieuwe uitdaging. Deze keer een blackworkmotief van een olifant op lichtblauw 14 draads linnen. 

Het borduren gaat met een loep, want 14 draads is zo inimini dat het met het blote oog niet gaat. Mijn eerste ervaring en het gaat prima. 

Hierna gaat de naam erin komen. Dat is ook nog even een ding want het moet wat mij betreft lijken op het lettertype dat gebruikt is. Na 1x, nee, 2x, nee 3x ben ik tevreden. Drie x betekent ook twee x uithalen en opnieuw beginnen. 

Na de naam, besluit ik om er een contour omheen te maken. 

Omdat ik de contouren prima vind, maar de invulling zelf niet, besluit ik dat te veranderen naar eigen inzicht. Dus kies ik voor een eigen invulling, ook altijd een lekker werkje, vooral bij de smalle delen. Maar leuk om te doen!



Als laatste besluit ik om er een oogje in te maken. Het is altijd fijn als je de wijde wereld in kunt kijken, vooral als nieuwe wereldburger 😉.


Goed geslaagd vind ik zelf en een nieuwe ervaring rijker. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige olifant. Leuk hoe je het hele proces beschrijft. Een hele klus met als resultaat een heel mooi kaartje voor Tijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo een persoonlijke felicitatie te maken!

    BeantwoordenVerwijderen