donderdag 12 oktober 2023

Mooi porselein en mooie bloemen en mooi arrangement

Soms vind je mooie pareltjes bij de Kringloopwinkel. Zo ook deze mooie rode rechthoekige schaal. Hij is van de koninklijke Johnson Bros uit Engeland. De serie is 'Old Britain Castles'. Nu had ik van deze serie ook al een kleiner bord van. Ook bij de Kringloop gevonden. Geheel toevallig. 


Als ik er op zoek bij Google dan zie ik dat er heel veel servies van is, dat ik overigens niet wil hebben. Ik koop het omdat ik de vorm of het design mooi vindt. Dat het antiek is en dat het in 2003 overgenomen is door een bedrijf in China. In 2015 is de serie volledig stopgezet. Waar aankopen al niet toe leiden! 

Op het grote bord staat kasteel Cambridge en op het kleinere bord staat Warwick Castle. Ik kan er wel van genieten. Ik waan me even in andere tijden 😅. Zo ook in het kader van mooi rood is prachtig. 

Zo nu en dan verander ik de pronkspulletjes in huis. Vaak gebaseerd op een thema of gewoon leuke arrangementen. Het lapje liet ik eerder zien, het grotere bord heb ik gekocht en de bloemetjes heb ik gekregen van de buurvrouw.


Het kleinere bord staat op de plank met twee glazen eendjes. Ter ere van de trouwerij van onze zoon en schoondochter in mei j.l. 

1 opmerking: