maandag 25 december 2023

KERST 2023

Bij Kerst hoort, voor mij, rood en groen. Prachtige kleuren op deze, voorlopig, droge dag. De zon is zelfs even zichtbaar. Héérlijk na al dagenlang heel veel regen. 

Van mijn zwager kreeg ik een bijzondere opdracht. 'Ik wil graag een tas voor kerstkadootjes. Ook zou het fijn zijn als er een goudkleurig lint bij zit zodat ik de tas kan afsluiten.  Als het kan met rood fluweel. En het moet ongeveer zo groot worden als een jumbotas'. 

Leuke opdracht, maar ik moest hier wel even over nadenken, want ik wil er ook mijn borduurstempel opzetten. Zoals vaak komt er vanzelf iets opborrelen. Een borduurlint is gauw gevonden en het garen werd uiteraard groen en rood. Uit het grote letterboek is dan ook een leuk lettertype gevonden. De eerste letters staan op het doek. 


Om het helemaal
kerstachtig te maken vond ik een mooi hulstborduurtje dat erbij past. 


Omdat er veel kadootjes in zo'n grote tas moeten zette ik er
drie óóó's op!
Ik had ook nog beige garen met een gouddraadje erdoor. Hiervan haakte ik een lang koord voor om de tas. 

In mijn voorraadkamer had ik nog een stukje rood fluweel gevonden. Je staat er toch versteld van wat je allemaal hebt! Nu nog in elkaar maken. Als je weet hoe je het wilt, is dat ook een peulenschil. De tas is klaar, maar nog niet stevig genoeg. Niet lang getreurd, een jumbotas zit er zo omgekeerd in en je hebt een mooi stevig geheel. Dat de buitenkant geel is met grote zwarte letters zie je niet en de witte binnenkant past mooi bij de tas. 


Mijn zwager was er superblij mee! Hij mag de tas zelf vullen met de kerstkadootjes. 

Voor de kerstwens van de bso gingen we allemaal een foto maken. Daarvoor had ik dit arrangement bedacht. Met groen en rood uiteraard.


Fijne 1e kerstdag. 




1 opmerking: