maandag 29 januari 2024

Kerst gastendoekjes, de Handwerkbeurs en heerlijke wandeling

De gastendoekjes met het kerstthema zijn afgegeven aan de contactpersoon van Tesselschade. Ze vertelde dat zulke gastendoekjes goed verkocht worden en er dus behoefte is aan het geleverde. Dat biedt perspectief voor nieuwe borduursels.


De Handwerkbeurs vond in 2024 half januari plaats in Houten. Helaas had ik teveel activiteiten om hier naar toe te gaan. Bovendien ga je daar niet zo even heen. Nu las ik in een nieuwsbrief dat de komende beurs plaatsvindt in Groningen, HOERA! Uiteraard ga ik hier heen omdat ik kan en omdat het zo dichtbij is.


Zondag was het prachtig weer. We besloten om een stukje te gaan wandelen. Waar is het mooier als in de Onlanden? Dit rand van dit gebied bevindt zich o.a. in Eelderwolde. Hier op de rand van de stad met bebouwing zie je aan de andere kant van het water een natuurgebied. Het is hier heerlijk wandelen als het winterzonnetje zijn stralen uitspreidt vanuit de blauwe lucht over de natuur. 

Na het wandelen gingen we even op bezoek in de grote stal met Limousin koeien. Ik dacht aan het roodbonte ras en mijn schoonmoeder aan de Schotse hooglanders. Bij navraag bleek het om de Limousin koeien te gaan. Deze runderen zijn afkomstig uit Frankrijk en gefokt als werkras. Uiteindelijk worden ze verkocht voor de slacht. Heel grappig is dat alle koeien hier een naam hebben met een 'T' beginnend. Het zijn hele grote beesten en waren nu vooral bezig met eten en drinken ondertussen kijkend naar het rondstruinende publiek. 

Hierbij is een leuke gelegenheid om even een versnapering te nemen. In de Onlanderij hebben we lekker gezeten na het wandelen onder het genot van een warme kop thee en koffie. Een heerlijke wandeling. 

2 opmerkingen:

  1. Altijd prachtig in de Onlanden en bij de Onlanderij. Ik ben benieuwd wat dat Tesselschade is waarvoor je borduurde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de handwerkbeurs ook op reis gaat. Leuke gastendoekjes en ik kan me inderdaad voorstellen dat je zo'n handdoekje geeft als kerstcadeautje als je bij iemand op bezoek gaat.

    BeantwoordenVerwijderen