zaterdag 7 januari 2017

Spelletjes, boeken lezen en in de lappenmand

Momenteel zit ik even in de lappenmand. Ik had een cyste in mijn duim en die is verwijderd. Zo groot als een kikkererwt. Nu zit ik dan met mijn zere duim in de mitella en kan niet zoveel. Ik doe nu veel met mijn linkerhand, o.a. dit typen op de laptop. En dus niet freubelen. Veel lezen, wandelen en tv kijken. Bijvoorbeeld naar het schaatsen.
Én even terugblikken naar onze heerlijke vakantie. Dochterlief had twee erg leuke spellen mee, Boonanza en Skye.

Boonanza is een kaartspel met diverse soorten bonen die je met elkaar mag verhandelen. Erg leuk en niet heel langdurig. Vlak voordat we huiswaarts gingen hebben we nog een potje gespeeld.   
Het andere spel is meer een strategisch spel. Het lijkt een beetje op Kolonisten van Catan, maar toch weer heel anders. Wat het heel boeiend maakt is dat er veel verschillende spelkaarten zijn. Hierdoor is het spelverloop telkens anders. 
Heerlijk om te doen tijdens lange donkere avonden óf gewoon op een koude doordeweekse vakantiedag bij de warme kachel. 
Momenteel lees ik veel boeken van Irma Joubert. Zij schrijft verhalen die zich o.a. afspelen in Afrika. Boeiend, want dan lees je ook eens iets dat zich afspeelt in een heel andere cultuur met bijbehorende problematiek. Bovendien bevatten ze veel bladzijden, wat veel leesgenot oplevert. 

2 opmerkingen:

  1. Beterschap; ik zal duimen voor een vlot herstel :>)
    Wat fijn dat je van lezen houdt en van zulke mooie boeken kunt genieten.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet leuk zo'n operatie maar gelukkig heb je dat achter de rug en zo te lezen vermaak je je eerst wel. Beterschap Gonda, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen