maandag 12 juni 2017

Maandagse handwerkclub, lekker eten uit eigen tuin[tje] en natuurlijk freubelen

Vanmorgen was hadden we de maandelijkse handwerkclub. Onze club van ongeveer dertien dames houdt zich bezig met divers handwerken. Er wordt gehaakt, gequild, geborduurd, gebreid, kortom van alles en nog wat. Ieder maakt iets en dan is het zo leuk om te zien wat de vorderingen zijn. Een leuke club om heerlijk bezig te zijn met je ding, onderwijl praten met elkaar over diverse onderwerpen. 

Mijn "trouwproject" is behoorlijk gevorderd. Dat moet natuurlijk ook wel want vrijdag is de grote dag. Dan moet het klaar zijn. 
Gisteren zette ik de laatste steekjes aan de initialen. Supermooi geworden. Om even een beeld te krijgen heb ik de lapjes even bij elkaar gelegd om te zien hoe het gaat worden. Nou ... mooi. Ik ben tevreden. 
Voor het vierde lapje moest ik vanmiddag op pad en dit ga ik woensdag verder afmaken. Het totaalbeeld laat ik na vrijdag wel zien. 
Wij eten uit eigen tuin! En dat is best wel bijzonder. In het voorjaar hebben wij een vierkante bak op hoogte met verschillende vakjes. Hierin hebben we diverse kruiden en andere zaken gepoot. Eerst is het allemaal klein, maar de natuur doet zijn werk en alles groeit als kool. Zo leuk en lekker. 
We hebben o.a. de volgende zaken; tomaten, basilicum, munt, koriander, cherrytomaten, bieslook, tijm, sla, peterselie, oregano, mini paprika's en rozemarijn. Niet gedacht dat ik zoveel plezier zou beleven aan het hebben van een tuintje. Bovendien smaakt het ook nog eens prima in de diverse gerechten die ik maak. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi borduurwerk Gonda. Ben benieuwd hoe het totaalplaatje wordt. Heerlijk tuintje heb je. T was weer gezellig vanmorgen. Veel plezier bij de bruiloft.groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi borduurwerk Gonda. Ben benieuwd hoe het totaalplaatje wordt. Heerlijk tuintje heb je. T was weer gezellig vanmorgen. Veel plezier bij de bruiloft.groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen