zondag 18 februari 2018

1e deel is af en mooie glaasjes

Afgelopen maandag hadden we de maandelijkse bijeenkomst van de bee. Met een aantal dames gaan we dan in een zaaltje gezellig bezig met freubelwerken. De één is aan het quilten, de andere aan het breien en weer iemand anders is aan het borduren. Zo zijn we heerlijk bezig onder het genot van koffie/thee en leuke praterij. Conny maakt dan veel foto's en ze kiekte ook mijn onderhanden werk. Leuk om te zien. 

In de loop van de week kwam het 1e deel voor het kussen af en dit is dan het resultaat. Ik ben al begonnen met het vervolg maar dat laat ik nog niet zien omdat ik daar nog maar een paar steekjes van gedaan heb. Wordt vervolgd dus. 
Wel waren we gisteren nog even bij de kringloopwinkel. Daar stuitte ik op snoezige glaasjes. Behoorlijk op leeftijd volgens mij en het staat snoezig op leuke onderzettertjes die ik nog in de kast had. 
Straks gaan we naar zoon- en schoondochterlief in Groningen. We gaan daar heerlijke eigengemaakte snert [door mijn DH] en peertjes [door mij gemaakt] eten. Het was gisteren Koreaans nieuwjaar en zij hadden de vlag uithangen. Zij vieren dus twee keer nieuwjaar en zij doen dat door o.a. heel uitgebreid te eten. Iedereen in Korea heeft drie dagen vrij en dat wordt dus uitgebreid gevierd. Korea is natuurlijk helemaal in het nieuws vanwege de Olympische Spelen. Lekker veel [schaats]sport kijken op een normaal tijdstip. En ook nog met heel veel medailles van diverse signatuur. 
Bij ons heerlijk winters dus ook dat draagt bij aan het wintergevoel dat je krijgt van de Olympische winterspelen. 

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig borduurwerk is het geworden Gonda. En wat een leuke kringloopvondst. Bijzonder die cutuurmix van snert en Koreaans Nieuwjaar. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen