woensdag 24 april 2019

Bloemen, sprookjesbos en fietsen

Het voorjaar is losgebarsten met werkelijk prachtig weer! De kale bomen en tuinen worden in één klap groen en kleurrijk. 
In de tuin bloeit de Skimmia uitbundig [en het geurt ook heerlijk] en het Lelietje der Dalen bijna. 


Met Pinksteren hebben we met onze Fröbelmaandag groep een expositie in Makkinga. We willen een workshop gaan geven met als onderwerp "landschapsquilt". Om te ervaren hoe dat is, hebben de meesten van ons zo'n quiltje [of meer] gemaakt. Heel grappig om te zien hoe divers dit allemaal is. Zelf raakte ik geïnspireerd door blauw/groene lapjes en ik maakte er een sprookjesbos van. Terwijl ik bezig was, had ik het gevoel of ik aan het tekenen was met naald, draad en lapjes. 
Om het toch in het teken van het landschap te houden maakte ik er een frame van takjes omheen. Dit schilderde ik in de kleuren van het lapje; groen, blauw, geel een goud. Met het goudkleurige garen maakte ik het lapje random in het frame. 
Ondertussen zijn wij de zolder aan het opruimen. Van alles kom je dan tegen en heel veel hebben we weggedaan. Dat schept enorm veel ruimte. Ook vind je van alles weer. Ik vond een oude kapotte broche, in de vorm van een bloem/bladmotief, die uitstekend paste in mijn quiltje. Ik stak hem rechtsonder in het lapje als herinnering aan de zolderopruiming. 

We hebben twee weken vakantie en mede dankzij het mooie weer, maken we heerlijke fietstochten. Tijdens de rustpauzes of zo maar onderweg, kom je dan mooie plaatjes tegen die ik dan op de foto zet. Lekker genieten. 
Van Harkema richting Schildmeer

Geknotte wilgen

Het Schildmeer
Tulpenvelden bij Grolloo

Mooi watertje in het bos bij Schoonloo, net een landschapsquiltje! Ik raak wel weer geïnspireerd om er nog een paar te maken 😉😉😉

1 opmerking:

  1. Wat is jouw sprookjesbos leuk geworden . Grappig om de verloren broche daar op de prikken
    De natuur inspireert mij ook tot meer landschapjes.


    BeantwoordenVerwijderen