maandag 21 oktober 2019

Borduren en herfstvakantie

In oktober hebben we altijd één week herfstvakantie. Manlief is de hele week vrij en ik hoef maar twee middagen te werken. Je komt dan in een andere modus. Deze keer gaan we aan de slag met onze garage. Hier zit een dak op van asbest en dit wordt verwijderd. Uiteraard moet daar dan weer een nieuw dak op. Dat wordt ons project voor deze week. Gelukkig hebben we wat hulptroepen, want het moet wel in deze week afkomen. Bovendien komen andere verborgen zaken aan het licht die ook aangepast moeten worden, zoals een verstopte en kapotte dakgoot en afvoer. Werk aan de winkel!
In mei 2020 vindt het vijfjaarlijkse textielfestival plaats in Leiden. Diverse verenigingen presenteren zich daar d.m.v. diverse projecten. Eén van deze projecten is het kamerplantenproject van de borduurvereniging Merkwaardig. De leden maken allemaal een lapje van een kamperplant en kunstenaar Astrid Vlasman gaat daar dan iets mee doen. 
E.e.a. wordt dan gepresenteerd tijdens de tentoonstelling. Dit is mijn lapje geworden. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ondertussen was ik al begonnen met de Jardin Privé en dit is het resultaat tot dusverre. Sommige dingen pas ik wel aan, omdat ik dat leuker vindt. Zoals de planten die gepositioneerd zijn op de binnencirkel. Dit wil ik met de stelen toch rechtop borduren. 
Een ander borduurwerk is een hart. Deze heb ik voor mijn broer en schoonzus gemaakt. Zij zijn nl. 40 jaar getrouwd. De boven- en onderkant staan op patroon. 
In het midden stond "LOVE"; maar dit heb ik achterwege gelaten en de initialen en het getal veertig erin geborduurd. Om het voller te maken heb ik diverse stukken ingevuld met blauw. Een mooi effect.
Ik maak het nog af met het onderliggende bijpassende stofje. Ik ga er nl. een hanger van maken. Maar dat moet ik deze week nog doen, omdat het feest a.s. zondag al is. Maar dat moet lukken, zeker nu het 's avonds al vroeg donker is. Wordt nog vervolgd... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten