maandag 1 juni 2020

Op een mooie Pinksterdag

Op een mooie Pinksterdag... Het liedje van Annie M.G. speelt altijd door mijn hoofd als het Pinksteren is en zeker als het van dat prachtige weer is. 
Vandaag fietsten we zo'n 30 kilometer door de Onlanden. Een werkelijk prachtige route waarop je van alles tegenkomt. Voor het eerst was ook de horeca weer open onderweg. Bij 'De Onlanderij' zaten we heerlijk in open lucht met een kopje thee/koffie te genieten van een verdiende rustpauze. Van vier foto's maakte ik een collage. 
Onlangs hebben we nieuwe stoelen gekocht. We hebben er even op moeten wachten, ongeveer 14 weken, maar dan heb je uiteindelijk ook wat. We zijn er erg blij mee want ze zitten heerlijk. 

Vorig jaar namen onze kinderen stoelensokjes mee uit Korea. Bij het opruimen kwam ik ze tegen en heb ze om de poten gedaan. Grappig gezicht. Je ziet bij afvalbakken ook wel laarsjes om de standers en wij hebben nu dan Koreaanse sokjes om de stoelpoten. 
Bij één van mijn freubel- en blogvriendinnen Conny, werd ik geattendeerd op de nieuwe SAL van LinPulsion http://linpulsion.canalblog.com/archives/sal__bulles_de_bonheur_/index.html. Conny is meestal aan het quilten;  https://connysquilts.blogspot.com/ maar zo nu en dan borduurt zij ook. Bij haar zag ik dus de 'bubbels' en ik kwam meteen op een idee. Ik wilde altijd nog eens een theedoek gaan versieren met borduurwerkjes en dit leek me nu heel geschikt. Het past er, met een beetje passen en meten, net op. Ik besloot om er een bloemetje van te gaan maken, gemaakt op vier hokjes. Ik maak ze  er random op zodat het een speels geheel wordt. Uiteindelijk komen er 49 bubbels, maar ik zie wel hoe ver ik kom. 
Dit is even een mooie afwisseling van het BVP project dat nu heel even stil ligt. Er komt elke week op woensdag een nieuwe bubbel. Aanstaande woensdag komt de zesde en ik moet wel even doorwerken natuurlijk om weer 'bij' te komen. Ik heb er nu bijna vier af. 


Leuke afwisseling om weer even wat anders te maken. 

Of ik het ooit als theedoek ga gebruiken weet ik nog niet, maar het maken is al erg leuk om te doen. Fijne werkweek! 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke collage van de fietsfoto's Gonda. Leuk dat jij ook bubbels gaat borduren. Grappig om ze als bloem te maken. Vandaag heb ik nr 6 geborduurd, heerlijk in de zon.
    Groetjes,Conny

    BeantwoordenVerwijderen