zaterdag 5 december 2020

Hulst, chocoladeletters, poppenkastvoorstelling en sneeuwpoppen

Zo op 5 december is het, met alle foto's die gereed staan voor het blogbericht, nog even nagenieten. 
Nagenieten ... van de poppenkastvoorstelling die ik deed bij de BSO. We hadden gisteren de sinterklaasviering en ik had dit voorbereid. In het boekje 'Sint Nicolaas van A tot Z' van de Stichting Nationaal Sint Nicolaas Comité, staan allerlei leuke zaken m.b.t. het Sinterklaasfeest. Zo ook de poppenkastvoorstelling 'Jan Klaassen zet zijn schoen'. Het boekje is uitgekomen in 1997 en hier en daar ietwat gedateerd. Gelukkig kun je de tekst dan zelf aanpassen. 


Het spannende verhaal over de schoen die zoekraakte en uiteindelijk natuurlijk weer terugkwam, zorgde voor enthousiaste reacties. Het was ook leuk om te doen. 




Mijn hulstvoorstelling met de longstitches is gereed. Ik moest even letterlijk de draad door de naald zien te krijgen, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had, ging ik als een speer. 
Zo nu en dan snuuster ik even op Pinterest, want het blackwork in combinatie met hulst, heeft ook altijd mijn belangstelling. Ik stuitte op een leuk patroon. Ik had nog een miniwerkje nodig voor een bepaalde persoon, en dit was goed te doen in korte tijd. Zo leuk om te doen!



De ontwerpers van Historische Stickmuster in Duitsland komen ook elk jaar weer met een KerstSAL. Deze keer 'ShootingStar'. Het was altijd al mijn wens om hier eens aan mee te doen en deze keer gaat het gebeuren. 
Op 4 zondagen wordt het patroon gepubliceerd via een blogbericht en het is dan de bedoeling dat je het met Kerst af hebt. Of dat helemaal gaat lukken is nog even de vraag, maar dat maakt niet zoveel uit. Lekker meeborduren aan de SAL [Stitch A Long], borduur mee. De materialen liggen in ieder geval klaar en we gaan van start. 


Het ligt in de planning om nog even naar zoon- en dochterlief te gaan. Zij wonen in Groningen, en Sint heeft, speciaal voor hun beiden, een oude en een nieuwe traditie gecombineerd. Zij krijgen nl. een chocolaplakkaat waarop hun naam in het Koreaans staat geschreven. 


De bakkersPiet in Leek heeft het in opdracht gemaakt. Sint is benieuwd of deze lekkernij in de smaak valt. 
Onderweg op het internet kwam ik nog een leuke foto tegen. Ik hoop dat ik dit nog eens kan realiseren bij de bso of met mijn eventuele kleinkinderen. Enorm grappig toch?


Goed weekend, fijne pakjesavond als je dat gaat vieren en tot de volgende keer! 🙋

2 opmerkingen:

  1. Tja, wel koud maar echt nog geen sneeuw. Ik geef de hoop nog niet op voor deze winter, de kinderen vinden het altijd zo leuk! Eigenlijk kan ik hun opwinding nog steeds navoelen, ook al zie ik natuurlijk ook de lastige kanten van een sneeuwbui.
    Leuk zo'n poppenkastvoorstelling! Wel wat moeite, maar jongere kinderen genieten er nog steeds van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee die poppenkastvoorstelling! Verder ben je lekker bezig met al het borduurwerk. De hulst is prachtig geworden. Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen