zondag 6 juni 2021

Vaasje met chrysant, dieren, kringloopvondst en rozen

Ik maakte nog een aardig vaasje met chrysanten. Deze bloem deed me meteen aan vroeger denken. Mijn moeder had vaak een vaas met chrysanten op de tafel staan. Vaak omdat ze er wel vier weken van kon genieten. Deze keer gebruikte ik een blauw stramien als achtergrond. Ik moest wel heel goed kijken want borduren op deze donkere achtergrond is lastig. Op de foto lijkt het geborduurde wit, maar het vaasje is toch echt met lichtblauw gemaakt. De chrysant in het wit paste mooi in het geheel en kun je goed zien op het blauw. 

Het lijkt of dit blogje grotendeels over dieren gaat. Welnu dat is het geval ook. Door middel van 5 items zal ik beschrijven hoe dit zit.

1 - Onderweg fietsend van Groningen naar Leek kwam ik deze muizen tegen. Je vraagt je af naar het waarom, maar er gewoon van genieten kan ook. 

2 - Bij de kringloop vond ik een prachtig Dierentuin Kwartetspel. Deze dieren zijn afgebeeld naar originele foto's die gemaakt zijn in Artis. Het is een behoorlijk oud kwartetspel vanwege de woordkeus met oude spelling in het bijbehorende boekje. 'Eenige', 'zooals' en 'Den heer de directeur'. Het spel past prachtig in mijn verzameling. 


3 - De buurpoes was al vier dagen spoorloos. Waar is deze toch? De hele buurt leefde mee en zocht mee. Op de vroege zaterdagmorgen werden we om 7 uur gewekt door de buren. We horen gemiauw in jullie auto! Na op onderzoek te zijn gegaan zag manlief d.m.v. de zaklamp van zijn telefoon een reflectie in poezenogen. Ja, hij zat in onze auto onder de motorkap. Maar we konden hem er niet uit krijgen. In de stromende regen kwam uiteindelijk de brandweer en die schroefde de bodemplaat los en daar verscheen de buurpoes. Hij maakte zich, uiteraard zou ik willen zeggen, snel uit de voeten. In redelijk goede gezondheid. Poes blij, buurvrouw blij en wij ook natuurlijk. Wat een consternatie!


4 - Op radio 4 is elke zondagmorgen een item over buitenkunst. Deze keer ging het over het kunstwerk 'In de verte een zwaan' van Klaas Gubbels. Een leuk kunstwerk middenin Rotterdam over koffiepotten die op zwanen lijken. Blijft verrassend.

Een andere kringloopvondst was de spiegel met item voor hangplant. Ik vond dit ook tijdens mijn fietstocht bij een mevrouw met een mini winkeltje aan de kant van de weg. Ik kocht het voor twee euro. Ik kocht er een pot en een geranium bij en had een leuk item aan de muur. 

Naast de voordeur staat een rozenplant. En hij bloeit uitbundig! Zo leuk thuiskomen met de bloemenpracht naast de deur.

2 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe met de poes van de buren. Gelukkig ontdekten jullie waar ie zat (en voor jullie gingen rijden...) verder een gezellig verhaal en prachtige kringloop vondsten, dat kun je zo blij van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Gonda,

    Spaar jij kwartetten? Dat heb ik ook een poos gedaan, maar eerlijk gezegd staan ze nu al heel lang stof te happen. Heb je belangstelling? Natuurlijk mag je ze om niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen