zondag 25 september 2022

Herfst en tasjesmood


Een nieuwe herfstdag is aangebroken. Nog schijnt de zon, maar de weerman van de radio voorspelt niet veel goeds voor de komende dagen. Het hoort bij het jaargetijde. Mooie plaatjes zijn dan ook te vinden. 


Crazy quilten. Geïnspireerd door de workshop van de Fröbelfreules in november 2021 startte ook ik met dit project. Van tevoren had ik een moodbord gemaakt waarop ik van alles verzamelde. Heel veel afbeeldingen en voorbeelden van het crazy quilten. Het leek mij erg leuk om te doen. Ik stuitte op een een erg leuk tasje en had voldoende inspiratie. Op mijn hobbykamer vond ik nog een mooie beugel met als sluiting vogeltjes. Naar aanleiding van de afbeelding maakte ik het patroon en knipte ik de lapjes. Vervolgens maakte ik ze aan elkaar. 

In een doos verzamelde ik van alles; knopen, linten, kraaltjes, gekkigheden. En er was uiteraard mijn voorraaddoos met restjes borduurgaren! Tegen de tijd dat de workshop was, werd ik helaas ziek. Maar, niet getreurd, ik kon gewoon ook thuis aan de gang. Maar jammer was het wel, want ik miste de dames, de gezelligheid, de werken van de anderen, kortom het samen bezig zijn. Een tijdje was ik ermee bezig, maar zoals dat gaat raak je soms even begaan met andere zaken. In februari pakte ik de draad weer op en ging verder. Ook daarna weer een pauze. Tot na de vakantie. 

In september ging ik weer verder met de gedachte om het nu definitief af te gaan maken. Ik ging fijn aan de slag met het versieren van de diverse onderdelen. Gaandeweg ontstaat het. Ik ben ook vaak aan het tekenen op kleine papiertjes of op de papieren patronen. Gewoon zomaar bezig zijn ter afleiding tijdens een gesprek of het luisteren naar iets of iemand. Het onthouden van belangrijke informatie of een leuke url. Ik bedacht me dat ik het ook zo zou gaan doen tijdens het werken met de diverse onderdelen. 

Ik kreeg er ook steeds meer plezier in. Ook werd de doos nog aangevuld met nieuwe items. Tijdens de bee in Nieuw Buinen kreeg ik een paar linten. Uit het lint knipte ik de bloem. In mijn fantasie zag ik er een hibiscus in, een mooie herinnering aan onze vakantiereis naar Korea. De hibiscus is de nationale bloem van Korea. De gehaakte bloemetjes had ik al eens gemaakt tijdens een haakperiode. Het vogeltje knipte ik uit een stofje dat ik ook nog had en mooi vond passen op het oranje stofje. De knopen die witachtig met rose zijn, komen nog bij mijn moeder vandaan, evenals een paar lintjes. De combinatie van kleuren vond ik zelf verrassend. Maar als ik ze samen zie, matchen ze prachtig met elkaar. 



Door de dames van de bee ben ik op hiermee bezig gegaan. Het zet je op andere paden en wat ik vooral mooi vind is de combinatie van de verschillende onderdelen, naaien, quilten en borduren. Bovendien was het uitvogelen van de afwerking nog even een ding. Hoe ga ik het doen? Logisch nadenken en dan kom ik uiteindelijk tot een voor mij logische afwerking. 



Aan de beugel zat geen ketting. Omdat ik dat wel wilde ben ik daar naar op zoek gegaan. In de kringloopwinkel vind je van alles, zo ook een kettinkje. Bij de plaatselijke bijouterie vond ik de mevrouw die het goed aan de beugel kon bevestigen. Sommige dingen vind je zelf uit, sommige dingen laat je aan de expert over
😉


Vanmorgen op deze zondag heb ik het afgemaakt. Het tasje bevestigen aan de beugel. Dat was nog wel even een gepruts want de draad bleef telkens haken achter een kraaltje of knoop. Ik heb er een washandje om gedaan en dat was de oplossing. 



Het eindresultaat, ik ben er supertrots op! Fijne dag. 

2 opmerkingen:

  1. Wauw Gonda, wat ontzettend mooi geworden! Neem je hem morgen mee naar de bee???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw tasje vind ik bewonderenswaardig en je bent wel echt heel veelzijdig bezig!

    BeantwoordenVerwijderen