zondag 23 juli 2023

Zomer met bloemen en een regenrandje, Culemborg, lezen en borduurproject

Soms word je zomaar iets in de schoot geworpen. Mijn zus werkt bij de Wereldwinkel in Leek en gaat zo nu en dan met haar man naar Culemborg om inkopen te doen bij de groothandel. Onlangs gingen ze ook daarheen op mijn vrije dag en ik kon zo meerijden. Zo'n onverwacht uitstapje is natuurlijk superleuk omdat ik natuurlijk de kinderen ging bezoeken. 

We waren al vroeg in Culemborg en hadden een mooie lange dag in het vooruitzicht. Eerst lekker bijpraten en alle nieuwigheden bewonderen. 's Middags gingen we zeilen op de Lek. Dochterlief is lid van de zeilvereniging van Culemborg en in de haven liggen de boten. Vanwege het prachtige weer konden we heerlijk genieten van de rust en het sportieve zeilen. De rivier zorgt ervoor dat je met tegenwind veel moet laveren. Na het zure komt altijd het zoete en de terugreis was voor de wind.

In de haven aangekomen zie je uiteraard allemaal boten. Maar op de kade viel mijn blik op een beeldig beeldje. Een poes in een tas die uitkijkt. Poezen zijn altijd nieuwsgierig en kruipen altijd in dozen, tassen, manden, enz. Ik heb nog even gezocht op de herkomst van dit beeldje maar kon het niet vinden. Maar leuk is het.


De terugreis ging met de trein. Hierop voorbereid zijnde had ik mijn huidige bibliotheekboek meegenomen. Dit was zo leuk om te lezen dat ik in een mum van tijd, voor mijn gevoel althans, in Groningen arriveerde. Het boek, 'De liervogel' van Ceclia Ahern heeft een bijzondere invalshoek. De liervogel is een Australische zangvogel die bekend staat vanwege het  imiteren van geluiden. De hoofdpersoon die centraal staat doet dit ook en hierover gaat o.a. het verhaal. Heerlijk lezen!

Onze tuin staat weer in volle bloei ondanks of dankzij het weer. Momenteel is het erg regenachtig en dat is fijn voor de tuinen en de natuur. Verschillende bloemen bloeien uitbundig en dat is mooi. Hieronder een opsomming. 

driekleurige Winde

witte Geranium, zelf opgekweekt nadat ik het als een zielig klein dorstig ministekje gekocht had bij AH

hangende fuchsia

Dipladenia

witte Oleander

licht rose Oleander

rose Oleander

dit is dus de Oost Indische Kers en dus niet de Lathyrus 


Het hart van mijn borduurproject staat op het doek. Eerst maak ik de vierkanten en dan ga ik ze vullen. Ik noem mezelf, naar de supermarktmedewerker, een vakkenvuller. Het wordt nog een behoorlijk klus, maar de vakjes zijn allemaal verschillend en dan is dat wel nieuwsgierig borduren. De derde rand vierkanten staan inmiddels ook op het linnen en worden weer met een donkerder kleur gevuld. Zo borduur ik van het licht naar het donker. 

Inmiddels is de zomervakantie in het Noorden van Nederland gestart en wij gaan binnenkort naar Bella Italia. Op naar nieuwe avonturen! Uiteraard gaat het borduurwerk en een aantal boeken mee 😻.

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk uitstapje Gonda, je tuin is prachtig die ga je nog missen als je een bent. De Jane wordt prachtig! Fijne vakantie gewenst

    BeantwoordenVerwijderen