zondag 11 oktober 2015

Mooie dag bij Merkwaardig en in de rest van Nederland

Altijd in oktober is de activiteitendag bij Merkwaardig in Nijkerk. Dit is heel erg leuk om heen te gaan. Je treft er "lotgenoten", je doet mee aan een workshop en er zijn allerlei stands met aanbiedingen op borduurgebied. 
We vertrokken met z'n 2-en, aangezien manlief naar Utrecht ging naar ons dochter. Ruim op tijd was ik Nijkerk en met heel veel dames en een enkele heer hadden we een prachtige dag. Ik had me aangemeld voor de workshop "hulstblaadjes borduren met diverse technieken". Verrassend, omdat je niet weet hoe en wat. Uiteindelijk komt je project natuurlijk niet af op de dag zelf, maar het principe is duidelijk en je weet aan de hand van de beschrijving hoe je verder kunt. Dit jaar dus een mooi werkje met hulst. 

Bij de stands kon je ook heerlijk strunen en ook kocht ik een textielagenda voor 2016. Twee oude handwerkbladen met kruissteekmotieven kocht omdat ik ze leuk vond én omdat ze uit Denemarken komen. Hier gaan we namelijk weer heen met Kerst en Oud en nieuw. 
Na afloop ging ik ook richting Utrecht met het openbaar vervoer en hebben we met z'n 3-en heerlijk gegeten. Man en dochter hadden een kastje gekocht en in elkaar gezet, zodat ook zij een productieve dag hadden.
Op de terugreis hadden we een tussenstop in Meppel. Een bevriend collega kreeg de Meppeler Cultuurprijs en deze werd op zaterdagavond uitgereikt. Dit was een leuke avond want het geheel werd opgeluisterd met het Drents Jeugdorkest. Een schitterend miniconcert viel ons ten deel na de uitreiking van de cultuurprijs. 
Zo hadden we een lange maar interessante en leuke dag. Het weer was bovendien heerlijk voor de herfst.  
Straks gaan we nog fietsen en bezoek bij de schoonouders. Ook weer genieten van het mooie herfstweer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten