zaterdag 22 juli 2017

Lekker eten met Albert Heijn, gordijnen naaien en vakantieborduurwerkje

Regelmatig zijn er spaaracties bij Albert Heijn. Als je daaraan meedoet, dan zijn er aardigheden die je kunt doen. Zo was er de restaurant spaaractie. Als je 10 zegels plakt op een spaarkaart kun je ergens met z'n tweeën eten en dan hoef je maar voor één persoon te betalen. Dat is natuurlijk altijd leuk en lekker. Omdat zoonlief terug was uit Korea besloten we te gaan eten in Groningen bij eetcafé De Biechtstoel. 
Hier aangekomen bleek het hele restaurant ingericht te zijn met eigen- en aardigheden uit de Katholieke kerk. Blijkt nu dat de eigenaar dit vroeger verzamelde en dit nu in zijn restaurant neergezet heeft. Beelden, meubilair, verlichting, wandkleden, kortom van alles. Naast heerlijk eten kijk je je ogen uit. Leuk om te zien. 


Al jaren heb ik een traditie en die heeft te maken met de slaapkamergordijnen. Deze maak ik altijd zelf. Vaak ga ik hiervoor naar Jan Sikkes in Groningen of Drachten en meestal kan ik daar wel een leuk stofje op de kop tikken. Zo ook nu weer. Mooie lichte stof met gekleurde bloemen erop. 
Vorig weekend ben ik er behoorlijk druk mee geweest. Ik had nog zoomband nodig op de late zaterdagmiddag en uiteindelijk heb ik dit nog gekocht bij Kwantum. Daar hadden ze diverse naaizaken te koop. Maar ook hele leuke stofjes  voor mooie kleine prijsjes. Maar die zijn voor een ander project waar ik mee bezig ga. Eerst de gordijnen afmaken en uiteindelijk hingen ze maandagavond voor het raam. 
Aan de lusje deed ik per twee haarklemmetjes voor het leuke effect. We kunnen weer even vooruit!
Ik moet nog 1x werken voordat ik vakantie heb. Ik had zo'n zin om te gaan borduren dat ik met een klein vakantieprojectje gestart ben. 
Zo lekker even pakken en weer weg leggen. Heerlijk te doen zo met de mannen aan tafel, ieder met zijn eigen ding bezig. Dochterlief is in het buitenland en zo zitten we dan gezellig met z'n drieën. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten