donderdag 27 juli 2017

Rosarium en vakantieprojectje 2017

Het Rosarium in Winschoten bestaat dit jaar 50 jaar. Dit las ik in de krant en het leek ons leuk om daar eens een kijkje te nemen. Afgelopen zondag zijn we daar geweest en ondanks dat het weer niet super was, hebben we wel veel rozen gezien. 
Mooie rozen met de naam: Piano
Het mooie van dit Rosarium is dat het gesitueerd is in het stadspark, in het centrum van Winschoten. Dit is entreevrij en je kunt er dus zo rondlopen. In het gras allemaal perken met veel verschillende soorten rozen. Heel kleurrijk, maar sommige rozen zijn al over hun hoogtepunt heen en sommige komen er nog aan. De beste bezoektijd zijn de maanden juni en juli. 
De  Maxima roos
Elk jaar wordt er een nieuwe soort toegevoegd aan het assortiment en dit jaar was dat de Maxima roos. Zij is daar ook geweest om hem te onthullen en nu prijkt deze prachtige roos daar in een perk. Erg mooi om te zien met natuurlijk een vleugje oranje. 

Naast mooie rozen zie je ook vaak beelden in de tuin. Waarom dat is zou ik niet weten, maar ik vind het een mooie aanvulling op de bloemen. 
In het park natuurlijk ook een horecagelegenheid waar we een stukje rozentaart gegeten hebben. Lekker... 
Mijn thuis vakantie borduurwerkje is zo geslaagd, dat ik direct een tweede gemaakt heb met daarin een variatie. 
Wellicht ga ik nog voor een derde, maar dat zie ik nog wel want ik wil nu een start maken met een quakerball. Allemaal vakjes met diverse invulling. Dit laat ik de komende weken wel zien, want nu gaan we eerst koffers pakken voor onze reis naar Toscane. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten