maandag 11 september 2017

In het normale ritme ...

De vakantie is voorbij en we gaan weer in de normale modus. Alles en iedereen is weer aan het werk en meteen is ook het vakantieweer voorbij. Irma en José houden ons flink bezig en het weer hier is peanuts in vergelijking met wat elders op de wereld gebeurd. 
Dit neemt niet weg dat we prachtige tijden gehad hebben. We waren met vakantie in de omgeving van Florence in het Italiaanse Toscane. Wat een mooi land met boeiende landschappen, mooie steden, snoeperige plaatsjes en uitgestrekte landerijen en bergen. 
Heerlijk.
Al een tijdje dacht ik na over een vakantie borduurproject. Omdat ik regelmatig kijk op Pinterest kwam ik de Quakerball tegen van Jujulik. Het was nog even een puzzeltje om alle patroontjes te downloaden, maar uiteindelijk had ik er 25. Nog even garen gekocht bij de handwerkboetiek en ik kon starten. Heerlijke miniborduurtjes, overzichtelijk en goed te doen in de vakantie. Elke morgen heerlijk borduren onder de Toscaanse zon. Uiteindelijk heb ik de laatste drie nog gemaakt toen ik in Nederland terug was. Hierbij een overzicht van alle lapjes. 
Toen ik er 25 af had, moest ik er toch nog ééntje hebben. Net zo lang gezocht bij Jujulik en toen vond ik een overzichtspagina waar alle patroontjes bij elkaar stonden. Voor wie nog belangstelling heeft volgt hier de url.
http://gallery.ru/watch?a=VX8-i817



Nu moet ik het nog in elkaar zetten en ik dacht, eerst maar even uitproberen met papiertjes want ik wil zeker weten dat het goed komt. 

Ik kan nu aan de slag. Wordt vervolgd... 

3 opmerkingen:

  1. Leuk projectje, of is het toch wel een project.
    Is het met kleurverlopend garen geborduurd?
    Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad met kleurverlopend garen. Ik noem het een projectje omdat het op zich niet heel ingewikkeld is, maar als je alles zo bekijkt is het toch een project geworden met al die lapjes!

      Verwijderen
  2. Wat leuk Gonda, dat wordt wel een bijzonder 3 d project zo te zien. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen