zondag 15 oktober 2017

Tulpen uit Leek en blazen in Annen

Gisteren hadden we de start van een prachtig weekend qua weer dan. Heerlijke temperaturen zonder regen, waarbij het buiten goed toeven is. 
Sinds anderhalf jaar speel bij het harmonie orkest in Annen en gisteren speelden we bij de Zuidlaardermarktloop in Zuidlaren. Aan de rand van het parcours speelden wij vrolijke melodieën ter opluistering van de hardlopers. Muziek maken is altijd leuk en spannend. Je weet nooit van te voren hoe het helemaal gaat, maar het ging prima. 
Keerzijde van de medaille was dat ik niet naar Nijkerk kon gaan. Daar was van borduurvereniging "Merkwaardig" de ontmoetingsdag met diverse workshops. Dat was dan wel weer jammer, maar je kunt maar op één plek tegelijk zijn en doordat Nijkerk niet naast de deur is, is een combinatie niet mogelijk. 
Voor ons jubileum volgend jaar hadden we in januari allemaal één of meerdere pakketjes meegekregen met de opdracht om daar tulpen mee te gaan maken. De samenstelling van de lapjes en de uitvoering was geheel naar eigen inzicht. Ik vond het leuk om tulpenmotieven in het zwart te gaan borduren. In vroegere jaren waren tulpenbollen heel wat waard en ze zijn bezig geweest om zwarte tulpen te kweken. Ik maakte zwarte tulpenmotieven op het groene borduurstramien. Het zwarte goud. De lapjes heb ik hier al eens laten zien, maar ik had er nog geen tulpen van gemaakt. Omdat bevriende dames uit de beurt wel naar Nijkerk gingen, heb ik mijn tulpen aan hun meegegeven. Maar natuurlijk niet voordat ik er diverse foto's van maakte. 



Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen op de tentoonstelling volgend jaar. Mijn tulpen uit Leek zijn nu bij de organisatie en ik zie wel wat het gaat worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten