donderdag 5 april 2018

Expositie GLAS en blackwork

Een paar jaar geleden kwam ik in aanraking met K38 in Roden. De "K" staat voor Kunstencentrum. In de voormalige school in Roden is nu dit centrum gevestigd. Regelmatig worden er kortlopende exposities georganiseerd met hele leuke thema's. Bovendien op fietsafstand goed te doen. 
Ook nu is er weer een bijzondere tentoonstelling. 

Gisteren was ik bij K38 om de glastentoonstelling te bekijken. De samenstelling is heel divers door een elftal kunstenaars die ieder hun eigen invulling geven aan het thema. Leuk om te zien. Vooral het werk van glaskunstenaar Lia Koster uit Utrecht sprak mij erg aan. Ik houd van glas in lood werk en dat heeft bij haar een bijzondere invulling. Zowel het organische in haar werk, als wel de combinatie met metaal en vilt en glas vind ik leuk bedacht. 
Deze sprong er voor mij wel uit. 
Maar ook haar buitenwerk is mooi om te zien. 
Voor een toekomstig project wilde ik het zogenaamde blackwork combineren met letters. Met cijfers kon ik wel veel vinden, maar weinig met letters. Dan moet ik zelf maar iets bedenken. In mijn alfabettenboek vond ik wel een mooie letterreeks en i.p.v. te werken met kruisjes heb ik de letters een kader gegeven. 
De rest, het versieren met een terugkerend patroon, is even een behoorlijk werkje, maar zo leuk om te doen. Dit geeft een goed gevoel over het volgende project. Maar hier moet ik nog flink over nadenken want ik moet Koreaanse letters vertalen naar een patroon. Komt tijd komt raad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten