maandag 14 mei 2018

Verhuizing, 4 mei, gordijnen, poezen, rugzakje [s] en t schaep met de sjaal

Mijn schoonmoeder kwam plotseling met het bericht dat ze wilde verhuizen. De tuin werd haar teveel en ze was toe aan iets anders. Dit gaf ze aan bij de woningstichting en het was meteen raak. Een week later had ze een ander huis en moest er verhuisd worden. Gelukkig kwam de meivakantie er aan en hadden wij tijd en gelegenheid om haar te helpen. 
Tussen de bedrijven door hadden we ook nog muzikale activiteiten op koningsdag en op 4 mei tijdens de dodenherdenking. 
Dit is voor mij altijd een mooi moment omdat manlief voor het orkest staat te dirigeren en zoonlief meespeelt op de trompet. Bovendien vind ik het een goede zaak dat we dit in ere houden, evenals bevrijdingsdag op 5 mei. 
Mijn schoonmoeder gaat kleiner wonen dus moest er veel opgeruimd worden. De gordijnen kon ze meenemen, al moesten ze wel iets korter gemaakt worden. Een mooi klusje voor mij op de zaterdag. 
De poezen blijven fotogeniek. Hier zitten ze samen op de regenton. Verder struinen ze nu door de tuin en de omgeving. Gezellig, heel gezellig. 
Op maandag en dinsdag hadden we de verhuizing. Met een heel stel mensen is dit dan ook vrij snel gepiept en woont ze nu heerlijk in haar nieuwe appartement. 
Binnenkort komen er uit Wit Rusland een dertigtal kinderen met hun begeleiders. Vorig jaar maakte we voor de kinderen een quiltje en dit jaar krijgen ze een rugzakje. Samen met enkele dames van de freubelclub gaan we die maken. Op Hemelvaartsdag heb ik er eentje in elkaar gefabriceerd. 
Dit was nog wel even een ding, maar als je er even over brainstormt dan wordt het zoals je het wilt. 
Vandaag hadden we weer de maandelijkse [gezellige] bijeenkomst van de fröbelclub en werd mij even duidelijk hoe ik het touw moest doorhalen. Verrassend hoe verschillend de tasjes allemaal zijn. Erg leuk. 
Van een van de andere dames kreeg ik nog een aantal lapjes mee en hier ga ik nog een tasje van maken. Ik weet nu hoe het moet ten slotte. 
Vanwege de verhuizing is mijn schaepje even blijven liggen, maar nu pak ik de draad weer op en dit zijn de vorderingen tot en met vandaag. 


1 opmerking:

  1. Ook lekker veel actie bij jou Gonda, wat fijn dat het zo vlot ging met het nieuwe huis van je moeder. Fijn zo'n muzikale familie en inderdaad een mooie traditie om in ere te houden in mei. Succes met je tweede tasje! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen