maandag 13 mei 2019

Naar De Luie Tuinman, interessant lezen, landschapsprojectje en eindexamen

Afgelopen zaterdag gingen we met onze bloemschikgroep naar Ruinen. Zo één keer per jaar hebben we een uitje en deze keer reisden we naar De Luie Tuinman. 
Op een relatief klein stuk land bevinden zich 25 tuinen met diverse thema's. Dit zijn o.a. De tien-potten-tuiNeltuin enz. Via klein paadjes word je door de tuinen geleidt. Indruk maakte de enorme rust, het gekwinkeleer van vogels en de diversiteit van de planten, struiken en bomen. 



Na geruime tijd te hebben rondgestruind was het goed toeven op het terras. Diverse leuke zitjes opgeleukt met vrolijke bloemen, gehaakte en gebreide tafelkleden en kussens. De thee met iets lekkers erbij liet zich in deze entourage zeer goed smaken. 

Van Pauline Vijverberg las ik het boek "Onder de vlinderboom". Een mooi historisch boek om te lezen. Het leven van een Zuid-Afrikaanse broer en zus verandert drastisch als hun boerderij tijdens de Boerenoorlog afbrandt en ze samen met hun moeder, terechtkomen in een kamp bij Pretoria. De hele geschiedenis wordt in de moderne wereld ontrafelt door een Nederlandse wetenschapster die onderzoek doet naar epigenetica van de gevolgen van oorlogservaringen die hun weerslag hebben op volgende generaties.
Boeiend en interessant. 
Geïnspireerd door de bollenvelden die je her en der in het landschap waarneemt, bedacht ik een nieuw landschapsprojectje. Bij de kringloopwinkel kocht ik twee mooie lijstjes en op mijn kamer de andere benodigdheden om e.e.a. te kunnen creëren. Nu ik de zolderkamer heb opgeruimd en ingeruimd weet ik weer precies wat ik allemaal heb en waar het zich bevindt. Dit zijn de vorderingen tot nu toe. 

Op 24 mei vindt het eindexamen koordirectie van onze dochter plaats in Hilversum. Het thema is mooi: Dromen en Visioenen. De uitvoering zal dat ook zijn met bijna 100 zangers en instrumentalisten. De poster met daarop Da Vinci's flying dreammachine is in ieder geval leuk. De laatste puntjes moeten nog op de spreekwoordelijke "i" en dan gaan we het meemaken! 

SPANNEND ...........................

1 opmerking:

  1. Wat een leuk uitstapje was dat Gonda. En nogmaals veel succes gewenst voor jullie dochter haar examen.

    BeantwoordenVerwijderen