zondag 26 mei 2019

Rozen die bloeien, borduren voor verschillende evenementen, stembureau en HET EXAMEN

En opeens bloeien de klimrozen naast de voordeur. Dit blijft elk jaar weer een mooi gezicht. Vandaar dat ik ook elk jaar een foto maak. 
Het is al weer even geleden dat ik iets noteerde, maar dat heeft te maken met evenementen waarvoor de borduurwerken geheim moesten blijven. Het ene had natuurlijk te maken met het eindexamen van dochterlief. 
Haar thema  was "Dromen en Visioenen" gebaseerd op Lenoardo's  Dream of his Flying Machine. Ik bedacht dat ik deze ook wilde borduren. Hiervoor printte ik een kleurplaat uit van bovengenoemd object. Dit plakte ik op het raam met daarvoor een stukje stitchery stof.


Hierop maakte ik met potlood de afbeelding. Vervolgens borduurde ik dit met blauwe draad op de stof. E.e.a. verwerkte ik verder op een kaart. Hierin schreef ik een persoonlijke tektst, welke natuurlijk over het dromen ging. 
Ook maakte ik een kaart voor mijn nichtje en haar vriend. Zij gingen trouwen op Hesters examendag. Ik vond een grappig harten hart, paste het aan met initialen en jaar en maakte het op een blauwe kaart. Ach zo maak je leuke persoonlijke dingen. Zij hadden, evenals wij, een schitterende zonnige dag. 
Maar voordat het zover was hadden we eerst nog de Europese verkiezingen. In de krant zag ik nog een leuke tekst van Jan Willen Pieter Slotema. Altijd grappig [!] deze keer natuurlijk in diverse opzichten. 
Op het stembureau mistten we nog een bordje met daarop een pijl met daarop stembureau. Ook op het stembureau kun je creatief zijn met een stuk papier en een rode pen [de kleur rood heeft natuurlijk ook ergens mee te maken {!}]. Ik zit nu sinds een jaar of acht bij een stembureau. We hebben het niet heel druk, maar we zitten wel altijd met hetzelfde team en dat is dan gezellig. Zo langzamerhand leer je elkaar beter kennen. 
Afgelopen vrijdag was dus EXAMEN dag. We vertrokken al vroeg richting Utrecht. 
Hier haalden we twee barokpauken op en dochterlief. Samen gingen we naar de Vituskerk in Hilversum. Hier kregen we het druk, want wij waren intensief betrokken bij het geheel. 
Naast het muzikale gedeelte was dochterlief ook verantwoordelijk voor de hele verdere gang van zaken. Wij werden ingezet voor de inrichting van de kerk, voor de catering, voor de opname en voor de tijdsbewaking. 

Voor de inrichting van de kerk had ze bedacht dat medewerkers een vliegtuigje konden vouwen met daarop hun droom [en]. Deze moesten opgehangen worden aan bogen. Hiervoor hadden we pvc buizen gekocht. Voor vier buizen had ik blauwe stof gekocht en heb ik een lange hoes genaaid van twintig meter. Het was even een werkje, maar het resultaat leek prima. Zo'n 100 vliegtuigjes werden er aan de bogen bevestigd. Onzettend grappig en heel creatief. Uiteraard maakte ik ook een vliegtuig. 
Voor de catering voor 20 mensen hebben we 2 soepjes gekookt en 5 salades gemaakt, met allerlei andere toebehoren. Ik snap wat een gestress het is bij Masterchef om onder tijdsdruk zoveel te moeten maken. Maar dankzij hulp en een goed tijdsschema is het prima gelukt. 
Uiteindelijk was het dan 20.15 u. Het moment suprême!  Het concert begon en was ongelooflijk divers met drie verschillende koren [samen bijna 100 medewerkers] en barokorkestje. Prachtige muziek kregen we voorgeschoteld. Kippenvelmomenten waren daar. Het was in een woord gezegd: SCHITTEREND! 
Na het einde volgde het juryberaad. Uiteindelijk is ze geslaagd met een prachtige 8.5! Een fantastische dag konden we bijschrijven in het familieboek. Het klinkt standaard, maar moe en erg voldaan keerden we huiswaarts na een hele fijne dag!

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met het slagen van jullie dochter, wat een klus, letterlijk een "masterpiece" wat ze heeft neergezet. Mooi dat jullie ook mee konden helpen.

    BeantwoordenVerwijderen