maandag 29 juli 2019

Hitte, borduren, Hibiscus en de laatste loodjes

Afgelopen week hadden we een hittegolf met een hitterecord, boven de 40 graden! Vreselijk heet en vooral 's nachts heb je daar enorm last van. Wel mooi voor Conny, één van de Freubeldames, want zij maakt een temperatuurquilt en dan is dat natuurlijk heel bijzonder als daar twee dagen met temperaturen boven de 40 graden zijn. Ik ben erg benieuwd welke kleuren zij daarvoor gaat gebruiken? Wellicht ROOD?!?
Vanwege de warmte leven we toch ook buiten. Vooral 's avonds is dat dan heerlijk om nog te genieten van de tuin en de lagere temperaturen. Werken moet ook nog zo nu en dan en dat is dan wel afzien, maar acht het is zomer en dan kun je iets verwachten. 

De verhuizing van dochterlief is aanstaande en het huisnummer is gereed. Leuk borduren met weer een variant met een blackworkmotief. Ik ga het nog verder in een kaart verwerken en dan is het klaar. 
Ondertussen broeide het in mijn hoofd over de namen banner. De Koreaanse namen waren al klaar, nu moesten de Nederlandse namen nog. Ik heb een alfabet opgezocht en dit overgezet naar de namen, zodat het matchte met de andere. Een heel gepuzzel, maar dat is dan ook wel weer leuk. Gisteren ben ik gestart met de NL naam, de ene Koreaanse naam had ik er al eens opgezet. 
Het werd helemaal een internationale bedoening doordat we de Italiaanse hoeden hadden opgezocht. Leuk even voor de foto...
Het is de bloeitijd voor de Hibiscus. We hebben er eentje op stam, een paarse, en eentje in struikvorm, de rose. Prachtige mooie bloemen waar we enorm van genieten! 
Nog twee dagen werken en dan is het voor mij ook vakantie. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten