zondag 4 augustus 2019

Namenbanier, lezen en hijskranen

Afgelopen week heb ik flinke vorderingen gemaakt met de namenbanier. Drie staan er nu op en de vierde is in de maak. Die ga ik afmaken als we met vakantie zijn. De kleur blauw is zoals de bovenste en het geborduurde lijkt wit, maar is toch echt geel. De invloed van het licht denk ik. 


Als ik tegenwoordig inlog bij Biblionet krijg ik de nieuw aangeschafte exemplaren te zien in de bibliotheek. Deze kan ik reserveren en hier krijg ik dan bericht over via de mail. Zo zag ik een boek van David Baldacci "Verlossing". 
Het bleek een zeer spannende thriller te zijn. Veel leesplezier en een aanrader als je van thrillers houdt. 
Ook zit er een nieuw project in de vakantiekoffer. Voor een klein mannetje ga ik een dekbedhoes maken. Hij houdt van hijskranen en bij de stoffenkoning vond ik perfecte stof hiervoor. Beeldig blauw met geel. Geheel toevallig ook de kleuren van de namenbanier. 
Bij hijskranen denk ik meteen aan Pluk van de Petteflet. Altijd een leuke associatie. 
Aan de bovenkant van de hoes wil ik dan een rand maken met geborduurde hijskranen, natuurlijk ook met blauw en geel. 
Op Pinterest vond ik een leuke afbeelding die ik vertaal naar een patroon die te borduren valt op een borduurrand. Weer leuke zaken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten