maandag 18 november 2019

Babynestje af, bezoek aan Weesp, Natuurlijk concert en borduren voor een jarige

Omdat de tijd dringt, ben ik rap aan de slag gegaan met het babynestje. Het schijnt een hype te zijn om zo'n nestje te gebruiken. Baby's vinden het heel fijn om hierin te liggen en slapen. Enfin, ik kreeg twee soorten stof en ging aan de slag met het nestje. Doordat ik een prototype maakte, weet ik precies hoe de vork in de steel zit. Dit is het resultaat. 
Ik ga er nog een matrasje in maken en misschien nog een knuffeltje. 

Dochterlief had met haar koor een concert in Abcoude. De poster zag er al prachtig uitnodigend uit en het thema was/is aansprekend. Hierdoor waren we gisteren al vroeg op pad met de auto. Doordat we een paar uur te overbruggen hadden, besloten we eerst een bezoek te brengen aan Weesp. Dit ligt vlakbij Abcoude en is een leuke plaats om eens door te wandelen. Mooie geveltjes met bijzondere details, bomen reeds getooid met kerstverlichting, bijzonder glas in lood en prachtig weer. Wat wil een mens nog meer? 
Wat een prachtige entree! 
In het raam is een mooie lantaarnlamp gefabriceerd. Hoe mooi zal het zijn als deze brand? Lijkt me lastig om de lamp te vervangen, maar ja, vroeger waren ze ook niet dom, dus waarschijnlijk zit er wel een klein deurtje aan de binnenkant van het raam. 
Kerstverlichting in de boom.
Een grote plaat in de muur van een gebouw. Wellicht een muziekvereniging die hier repeteert of repeteerde en in 2009 haar 100 jarig bestaan vierde. 
Hm... ben ik nu in Noord Amerika of in Weesp? In ieder geval grappig om te zien. 
Na een genoeglijke rondwandeling en een culinaire versnapering gingen we richting Abcoude. In de mooie Nederlands Hervormde dorpskerk zou het concert plaatsvinden. 
Bij binnenkomst werden we al verrast met een aantal bloemstillevens, geheel passend bij het thema "Natuurlijk". 

Het prachtige programmaboekje beloofde nog meer moois. Naast een divers programma van het koor, was er ook een getalenteerde pianiste en werd het geheel omlijst met toepasselijke gedichten. 
We konden genieten van mooie muziek. Heel divers met o.a.; As Torrents in summer, Et Une Seule Fleur, The Bluebird, Linden Lea, The Evening Primrose en The Willow Tree.
Onderweg in Weesp had ik nog een bloemenfoto gemaakt. Deze paste nog bij het één van de stukken, nl. The Last Rose Of Summer. Echt één van de laatste bloeiende rozen van dit jaar. 
Erg leuk om bij te wonen én natuurlijk helemaal trots omdat dochterlief de dirigente van het geheel is. Mooie middag zo met elkaar! 
Voor een jarige freubelvriendin was ons gevraagd iets te maken. Wat is er dan leuker om iets persoonlijks te maken? Naast freubelaarster is zij ook onderwijzeres en ik vond het leuk om e.e.a. te combineren. Dit is het geworden. 

Een geborduurde Dear Jane. Zij is nl. quiltster in hart en nieren en de Dear Jane is een project dat je moet hebben gemaakt als allround quiltster.
Omdat ze ook onderwijzeres is een keer som met als uitkomst 60, haar leeftijd, en het begin van het abc. 
Nu ben ik aan het brainstormen over het kerstproject van dit jaar. Kan niet meer heel uitgebreid worden vanwege de tijdsspanne, maar ach... de naald is gewillig en als ik eenmaal weet wat ik wil maken, is het nog wel op tijd klaar. 


1 opmerking:

  1. Wat zul je weer trots zijn geweest op je dochter met zo'n mooi concert. Heel erg bedankt voor het mooie dear Jane borduurwerk. Leuk om nu en echt Gonda werkstuk te hebben gekregen. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen