zondag 26 januari 2020

Kerstborduren in januari, nationale vogeltelling en tentoonstelling in Goes

Twee weken geleden ben ik begonnen met het borduren van lapjes voor een kerstbal. Bij Simone van Atelier Soed Idee kocht ik het patroon en de stof. Vorige keer liet ik het begin zien en nu is er de 1e kerstbal klaar. Ik borduur er namelijk twee. 
Op het patroon stonden vier verschillende patroontjes. Ik vond het leuker om per bal één patroontje te nemen en besloot daarop dat ik de twee meest aansprekende voorbeelden ging maken. Als je zo bezig bent en er zijn er vier stukjes klaar, dacht ik meteen aan het spel "vier op een rij". Een grappig spel dat vooral jonge kinderen leuk vinden. Ook is er bij het spel "Yathzee" four of a kind. Een leuk spel met dobbelstenen voor grotere kinderen/mensen! 
Na deze gedachten borduurde ik lustig voort en kwam tot twee keer bij 'four of a kind'. Hierbij de foto's. 


Bij de verdere verwerking was de bedoeling dat ik het aan elkaar ging naaien. Het leek me nu aardig om bij het aan elkaar naaien er kraaltjes bij te gaan gebruiken. Zo bedacht zo gedaan en dit is de 1e kerstbal geworden. Nu is nummer twee aan de beurt, maar dat laat nog even op zich wachten i.v.m. andere bezigheden. 

Dit weekend is de nationale vogeltelling. Omdat je ook veel roodborstjes ziet op de kerstkaarten en op kerstdecoratiematerialen zette ik twee vogels die ik momenteel binnenshuis heb, op de foto. In de tuin zijn ze ook bij ons, maar ik heb niet zoveel geduld om een half uur naar buiten te turen. Ik kijk even en dan dwalen mijn gedachten al weer af en spot ik weinig vogels. Toch zie ik, terwijl ik typ, een koolmees en een roodborstje. In ieder geval toch gezien bij ons in de tuin vandaag!
In Goes komt een tentoonstelling over 'Randje per week'. Dit project speelde in 2014 en was voor mij het begin van een SAL. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel SAL's, maar destijds ben ik er mee gestart. Voor de tentoonstelling zoeken ze gereed product wat ze eventueel kunnen gebruiken voor de expositie en voor foto's. Ik heb mij ook aangemeld. Lijkt me leuk, ik ga in ieder geval naar Goes. 
Terwijl ik naar foto's zocht op mijn blog, vond ik er niet een met de volledige afwerking. Ik laat het hier nog even zien omdat ik het een prachtig project vond. 


Ook ga ik dit jaar aan de slag met twee SAL's. Maar hierover bericht ik de volgende keer. Maar leuk gaat het wel worden! 

1 opmerking:

  1. Let me tell you something...

    What I'm going to tell you might sound pretty weird, maybe even kind of "supernatural"

    WHAT if you could just press "PLAY" to listen to a short, "magical tone"...

    And miraculously bring MORE MONEY to your LIFE??

    I'm talking about BIG MONEY, even MILLIONS of DOLLARS!!!

    Think it's too EASY?? Think it couldn't possibly be REAL???

    Well, I've got news for you...

    Many times the most magical blessings life has to offer are the EASIEST!!!

    Honestly, I will provide you with PROOF by letting you PLAY a real-life "magical abundance tone" I've produced...

    You just click "PLAY" and watch how money starts piling up around you.. starting almost INSTANTLY..

    CLICK here now to PLAY the magical "Miracle Abundance Sound Frequency" - as my gift to you!!!

    BeantwoordenVerwijderen