zondag 2 februari 2020

Kerst in februari, naar Mariken en materialen Klossie Sal

De tweede kerstbal is ook een feit. Doordat ik de jaarafsluiting en de btw aangifte ging doen voor twee bedrijven, bleef er weinig tijd over om te freubelen. Dit is nu allemaal achter de rug en nu had ik tijd om de tweede kerstbal af te maken. Zo is het nu dus ook kerst in februari! 
Gisteren hadden we een boodschap vlakbij Nijmegen. Nadat dit gedaan was, leek het ons leuk om een bezoek te brengen aan de oudste stad van Nederland. Dit wekte wel wat verwachtingen! Al snel bleek dat er wel oude elementen aanwezig zijn in de stad, maar dat er ook heel veel vernietigd is in WO II. Erg jammer is dat. Toch vonden we het een aardige stad om rond te wandelen. 
Aan de Waalkade, alwaar we de auto parkeerden, zagen we Het Labyrinth van stenen in het water. Dit kunstwerk is in 1982 gerealiseerd en het ziet er uitnodigend uit [d.w.z. eroverheen lopen]. Mooi kunstwerk in het water van de oude haven van Nijmegen. 
Langzamerhand omhoog lopend, liepen we door naar het centrale plein waar nog oude gevels, de poort, de Stevenskerk en De Waagh staan. 
Vlakbij de oude poort staat het beeld van Mariken van Nimwegen, bij mij bekend van de Nederlandse les. 
In het Valkhofpark staat de Barbarossa ruïne. Als teken van een stukje historie dat jaren terug gaat. 
In de verte zie je dan de Waalbrug, waarover druk verkeer was. 
Onderweg kocht ik nog deze trommel. Meestal zijn trommels mooi van buiten en verroest van binnen. Deze zag er nog prachtig uit. Ik gebruik deze trommel o.a. voor het bewaren van borduurgaren. De link met het handwerken vind ik zo leuk. Volgens het opschrift heeft er Noorse handcrème in gezeten. Het krijgt nu een herbestemming. 
Nu de kerstballen klaar zijn, ga ik beginnen met de SAL van Klossie en Soed Idee. Simone bedacht de patronen en de eigenaar van Klossie bedenkt dan hoe het e.e.a. verwerkt wordt tot een quilt. Dat leek me wel een leuke uitdaging. 
De stofjes kocht ik op het internet en het garen bij de Handwerkboetiek in Roden. Elke week, tot in april, komt er op maandag een patroontje om te borduren. In april ten slotte, gaan we zien hoe we het verder verwerken tot een quiltje. Ik ben benieuwd. Het borduren gaat in ieder geval leuk worden. De rest vast ook wel. 

1 opmerking:

  1. Do you realize there's a 12 word phrase you can speak to your partner... that will induce intense emotions of love and instinctual attractiveness to you deep within his chest?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, look after and look after you with his entire heart...

    ====> 12 Words Will Trigger A Man's Desire Response

    This impulse is so hardwired into a man's genetics that it will drive him to try better than ever before to love and admire you.

    Matter-of-fact, fueling this influential impulse is so essential to having the best ever relationship with your man that the second you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly notice him open his heart and mind to you in a way he never expressed before and he will see you as the only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

    BeantwoordenVerwijderen