zondag 11 april 2021

Hekwerk, beelden, buitenkunst, bloemen en borduurwerk

De tijd vliegt voorbij voor mijn gevoel. Voor je het weet is er alweer een week geweest. Dit heeft natuurlijk te maken met een drukbezet leven. Naast het werk zijn er, vooral ook in het hoofd, veel zaken die aandacht hebben. Zo wandelen we veel. 

Tijdens het wandelen vind ik het leuk om foto's te maken. Soms verbind ik daar een thema aan. Op landgoed Nienoord in onze woonplaats, zijn ontzetten veel hekken. Tijdens tweede Paasdag vond ik het dan ook leuk om aan mijn fotosessie het thema "hekwerk" te verbinden. Dat levert dan weer aardige plaatjes op. 




Een andere wandeling voerde ons langs beelden van een heel ander kaliber. In Olterterp kun je een beeldenroute lopen die voert door het bos. Onderweg kom je bomen tegen waar boomcarvers afbeeldingen in gemaakt hebben. De bomen zouden er niet langer staan dan tien jaar en daarom mocht de kunstenaars er in werken. Ze maakten afbeeldingen zichtbaar die gebaseerd zijn op Friese sagen en legenden. 

Deze is vast gebaseerd op 'het vrouwtje van Stavoren'

Bij radio 4 waar ik vaak naar luister, is er een item genaamd 'buitenkunst'. Hierbij is er een luisteraar die je dan attendeert op een beeld of kunstenaar die iets te maken heeft met buitenkunst. Deze week ging het over een 12 meter hoge tulpenpiramide in Delft. Deze staat in het Beeldenpark Land Art in Delft. Gebaseerd natuurlijk op de enorme geschiedenis die Delft heeft met Delfts Blauw. 

In de krant las ik vorige week een artikel waarin de 'hoepelroknarcis' vermeldt werd. Dit zocht ik op het internet op en het lijkt inderdaad op een hoepelrok. Toen ik dit meldde in onze fröbelappgroep was er zelfs iemand die deze in de tuin had. Hoe grappig is dat?

Met het borduren blijf ik nog even bezig met de eieren. Ik ben bezig met een patroon van Nikki. Deze bestaat uit drie eieren. Voorlopig houd ik me nog even bezig met nummer 1. 





2 opmerkingen:

  1. Erg bijzonder de uitgesneden beelden in Olterterp. Mooi dat je er ons op geattendeerd hebt.
    Uiteraard heb ik de route even gegoogled. Maar het dorpje ook, ik had er nog nooit van gehoord. Niet zo vreemd, gezien het inwoneraantal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig blog weer Gonda! Leuk die hekwerken. Het beeld met het gezicht zag ik ook laatst bij Olterterp! Verrassend was dat, want ik wist niet van die beelden route. Wat wordt dat nieuwe ei weer leuk. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen