zondag 9 mei 2021

Geocache, 2 op een rij, madeliefjes en monogram op kaarten

Afgelopen week was het meivakantie voor mijn DH. Zelf ging ik 3 dagdelen werken. Zo tussendoor kun je dan wel even iets anders doen. Zo togen we donderdag op pad met de fiets om een geocache te doen. Op het Lucaspad waren onderweg zo'n 10 caches verstopt en aan ons de taak om deze te vinden. Sommige zie je al van verre en naar sommige is het heel erg zoeken. De fietsroute was leuk om te fietsen, alhoewel het nog steeds niet heel warm was. Daarom zijn we halverwege gestopt. Het begon ook weer te regenen en we waren verkleumd. Maar grappig om de caches te vinden. In de houder zit een klein boekje waarin je je naam kunt schrijven met daarbij de datum. Uiteindelijk konden we er 6 vinden en 2 niet. 

Het tweede ei is klaar. Vanmorgen  heb ik daarbij de laatste witte steekjes gekruist. Nog één te gaan!


In het gras vind je overal Madeliefjes. Ik vond het wel een aardig idee om ze op deze moederdag te posten met daarbij de titel 'MA' deliefjes. Een andere benaming voor deze bloeier is meizoentjes. Ook weer toepasselijk. 

Door een artikel in de krant over geborduurde 'troost'zakdoekjes kwam ik  op het idee om monogrammen te borduren op kaarten. Met mijn vele alfabetten was het niet heel moeilijk om mooie letters te vinden. Maar voordat het gaat lukken moet ik dit wel eerst uitproberen. Aan de hand van foto's laat ik dit zien. 

De letter 'G' om mee te beginnen

Eerst gaatjes prikken aan de achterkant en met een enkel draadje borduren. Het resultaat is niet naar tevredenheid, dus nogmaals geprobeerd.

De gaatjes prikken aan de voorkant en steken met dubbele draad. Yes, dat is goed. 

Voor Moeder een 'H' op deze kaart. 

Als de gaatjes op de kaart geprikt zijn, is dit de achterzijde van deze letter. 

Het borduren met kruis- en stiksteekjes is niet heel moeilijk. Met de groene 'H' is dit een leuke kaart geworden. 

Ik heb nu de smaak te pakken. Op deze kaart met Magnolia komt een 'G'. 

Dezelfde procedure gevolgd en dit is dan uiteindelijke resultaat. 



1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee om op een kaart te borduren. Mooie fietstocht, jammer dat het zo koud blijft en nat....

    BeantwoordenVerwijderen