zondag 17 oktober 2021

Herfst, Haken, voortborduren en Sound of music

Het is herfstvakantie en de herfst is ook overal te zien. Onderweg tijdens het fietsen spotte ik er weer eentje... een hele mooi rooie met witte ....  Dit vind ik altijd zo'n mooie vliegenzwam!

Het haken bevalt momenteel zo goed dat ik het even doorzet. In de nabije familie is een baby onderweg en daarvoor ga ik een kraammand maken. Hierin kunnen allemaal kadootjes en ik dacht dat er in ieder geval een leuk kapstokje in moest komen. Jaren geleden bekleedde ik een kapstokje en dat leek me ook een mooi item. Het patroon kon ik niet meer vinden, dus vond ik bij haakpatronen wel een leuk kapstokje. Maar ik had geen klein kapstokje meer, kan ik even niet vinden ๐Ÿ˜ op zolder, dus eerst maar even een andere uitgeprobeerd. Je kunt het altijd nog weggeven aan iemand. 




Toen ik bij de Hema babykapstokjes gekocht had, kon ik er eentje voor de kraammand maken. Het thema in de babykamer is landelijk, dus ben ik begonnen met groen en wit. 

Hierna ging ik de buste van het beertje er op maken. Dat was nog wel even goed lezen en kijken. Maar ik ben heel trots op het resultaat. Prachtig item toch?

Zo op de eerst dag van de vakantie gaan we naar Verhildersum. Hier is in de museumboerderij een expositie over borduren. Het heet 'voortborduren, van merklap tot canapรฉ. Dit gaan we vanmiddag bekijken. Zin in natuurlijk. 

Vanavond ga ik nog even voortborduren ๐Ÿ˜ met het haken. Ik ga een grote dobbelsteen maken, ook voor de kraammand. 

Er is nog meer moois in het vooruitzicht. Aanstaande woensdag ga ik naar de musical 'The sound of Music'. Deze speelt nu in Groningen en dat is fijn in de buurt. Ik ben o.a. erg benieuwd naar Francis van Broekhuizen als moeder-overste. De film heb ik al meerdere malen gezien en de liedjes ken ik uit het hoofd. Ik ben erg benieuwd naar wat het gaat worden. Vast mooi. 

Fijne dag nog!

3 opmerkingen:

  1. Wauw wat een leuk haakwerk Gonda, je hebt de slag helemaal te pakken. Veel plezier vanmiddag en woensdag. Heerlijk zulke uitstapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, de Sound of Music! Ik ben benieuwd wat je ervan vond. De kleerhangertjes zijn schattig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen