woensdag 6 oktober 2021

40 jaar getrouwd, 2e herfstslinger en aktiviteitendag

Onlangs waren mijn zus en zwager 40 jaar getrouwd. Voor hen had ik een heel mooi borduurwerk uitgezocht. Hier was ik natuurlijk al even mee bezig, maar omdat ze vaak mijn berichten leest, kon ik het niet laten zien. Maar het evenement is nu achter de rug en ik kan het nu tonen. 

Terwijl ik het borduurde ging ik nog wel bedenken hoe ik het verder ging afmaken. Ik dacht aan een miniquiltje. Dat heb ik gedaan. Op de zolderkamer is genoeg voorraad van alles en meestal vind je wel iets bijpassends. Het is gelukt. Een mooi stofje en een bijpassend lintje dat ik eens van zuslief kreeg. Nog een mooi groen kantje erbij en het assembleren kan beginnen. 

Als het dan klaar is moet het ook nog hangen. Ik wist meteen dat het een kastanjetak moest zijn afkomstig uit de plaats waar zij elkaar hebben ontmoet. Gelukkig woont mijn jongste zus daar nog en via haar kreeg ik een tak. Afgelopen zondag was het feest en ze waren er blij mee. 

Het mandje met haakgaren was nog niet leeg na de 1e herfstslinger en ik besloot om er nog eentje te maken. Zo leuk ook om te doen. De 1e krijgt een verweg bestemming en de 2e hangt nu in huis. 

Aanstaande zaterdag hebben we online de aktiviteitendag van de borduurvereniging. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Eerst hebben we een lezing en vervolgens een workshop. Komen we toch een beetje bij elkaar en je steekt letterlijk en figuurlijk, weer iets op. In de agenda voor volgend jaar staan alle dagen weer gepland in Nijkerk. IJS en weder [corona in dit geval ook natuurlijk] dienende. 

Gelukkig gaan we alweer redelijk terug in het normale. Morgen [7 oktober] beginnen we weer met het volledige orkest te repeteren. Zin in... Afgelopen zaterdag speelden we nog met een aantal ensembles bij de jaarlijkse cultuurdag van de gemeente in Leek. 



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi cadeau voor zus en zwager. Leuk dat online webinar, maar zo met elkaar muziekmaken is toch weer heerlijk! Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch dat het hele orkest weer samen kan spelen! Het zal wel even wennen zijn, hoewel je waarschijnlijk wel bent blijven spelen gedurende de coronapauze.

    BeantwoordenVerwijderen