dinsdag 6 december 2022

Speculaas, briefpapier en SAL


Vorig was ik gestart met de vrouwelijke speculaaspop. En beloofde ik mezelf dat ik dit jaar de mannelijke variant zou maken. Zo eind november liet ik de start hier al zien. Helaas zat er een foutje in het patroon zelf, zodat ik bijna de helft weer kon uithalen. De tussenliggende steekjes moesten oneven zijn. Helaas was dat door het foutje niet goed gegaan. Goede raad is duur, dus toch maar de uitgehaald. Gelukkig kun je dan toch de draad snel weer oppakken en staat het er na een dag weer op. Hier en daar heb ik ook het patroon wat aangepast zodat het helemaal naar mijn zin was. Ik wilde het voor 5 december af hebben. En dat is gelukt! Uiteraard zou ik zeggen, maar er zat toch wel wat meer werk in als dat ik dacht. 


Nu heb ik ze beide over de muziekstander hangen. Kan ik er nog mooi even van genieten terwijl ik met de kerst SAL bezig ben. De laatste hanger kwam zaterdag langs. Ze staan er nu allemaal op en nu ga ik er nog een rand omheen maken plus een stofje. Maar eerst maar de rand. 


De goedheiligman kwam ook dit jaar niet bij ons, maar ik kan het dan toch niet laten om iets te bedenken wat ik de kinderen zal geven. Zoals altijd komt er ook een gedicht bij en door zoonlief werd ik op een spoor gezet. Hij was nl. met zijn vriendin op een kerstmarkt en zag een leuk zakje met een geborduurd randje erop. Hij vond het leuk en ik ook. Het briefpapier heb ik daarom versierd met een mijterrandje. 


Eerst heb ik het uitgeprint op de printer, nadat ik de mijtertjes verkleind had. Hierna legde ik het op het papier en heb ik de gaatjes geprikt. Vervolgens heb ik met rood garen de gaatjes gevuld. En zo ontstond er een leuk cadeau, met gedicht op Sintwaardig briefpapier. Ook weer heerlijk om te doen. Ik ben ook niet helemaal fit, dus dan is het altijd fijn om lekker bezig te zijn. 

1 opmerking:

  1. Knap werk dat je de speculaasman toch nog op tijd afkreeg. Uithalen is nooit fijn. De kerstballen zijn ook al zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen