vrijdag 25 november 2022

Geheim project, tutorial patchwork-ster, speculaas en kerst

22 november is voor ons altijd een bijzondere dag, het is nl. onze trouwdag. Dit jaar waren we 37 jaar getrouwd en het was een zeer bijzondere dag! Al was het alleen al vanwege de bijzondere getallencombinatie, 22 -11 -22. Onze dochter ging ook trouwen op deze dag. Dat voelde wel heel speciaal. 

Vanwege deze bijzondere dag vertrokken we al op 21 november naar Utrecht. Ze trouwde nl. vroeg in de ochtend op de 22e en er moest nogal wat bagage mee. We wilden ook niet geconfronteerd worden met files en/of vertragingen. 

We waren in de middag nog even gezellig bij het aanstaande bruidspaar en struinden nog wat rond in Hoog Catherijne, het winkelcentrum bij het centraal station. We overnachtten in een hotel in het centrum van Utrecht. 

De dag begon al vroeg want ze trouwden om half tien in het stadskantoor. Het weer zat ook mee, want het regende niet. Een heerlijke dag ontvouwde zich gaandeweg. Stadskantoor, koorschool, Pieterskerk, restaurant 7. Ik mocht de bruid helpen aankleden, heel speciaal! Muziek speelde uiteraard een hoofdrol bij de ringenceremonie. GENIETEN met hoofdletters. 

Voor het paar had ik een freubelwerk gemaakt, het geheime project met verborgen betekenissen. Zo mooi om te maken. Handwerken is altijd mooi, maar voor je kinderen... dat blijft altijd speciaal. 

Bij het blog van het handwerkjuffie http://handwerkjuffie.blogspot.com/2013/12/tutorial-patchwork-ster.html trof ik een leuk item om te maken. Omdat ik het voor mijn schoonmoeder wilde maken, gebruikte ik herfstachtige kleuren. De beschrijving was duidelijk en stofjes zijn er in overvloed. Het is grappig om te maken en niet heel ingewikkeld. Op het blogbericht staat een helder volgorde van in elkaar zetten, voor als je het wilt maken. 

Vorig jaar rond 5 december was ik gestart met de speculaaspoppen. Het patroon had ik in de vakantie gekocht in Gelderland. Het vrouwtje had ik afgemaakt en ik had mezelf beloofd om de sinterklaastijd van 2022 het mannetje te gaan maken. De contouren staan er bijna op en dan is het een kwestie van afmaken. Dat lukt wel zo voor 5 december. Ooit wil ik nog eens iets van een Sinterklaaswerkstuk maken. Dit zou de start kunnen zijn. 


De Christmas SAL vordert gestaag. Zo eens in de paar dagen komt er een patroondeel tevoorschijn. Nog een paar ballen te gaan en ook dan is er weer iets 'gereed product'. 


En zo gaan we maar door. Steeds weer iets nieuws, steeds weer iets anders. Heerlijke bezigheden binnenshuis hebbende tijdens de donkere dagen in de laatste weken van het jaar  2022 ... 

3 opmerkingen:

  1. Fantastische werkstukken laat je zien! En heel divers. Het werkstuk voor je schoonmoeder heeft heel veel weg van origami. Met de kinderen van groep 8 heb ik zoiets weleens van papier gemaakt. Van textiel is het heel mooi, de papieren versie is meer tijdelijk maar ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi borduurwerk, die Christmas SAL. Ik zou er bijna ook aan willen beginnen, maar moet nog vanalles afmaken helaas. Wat een mooie dingen maak je, leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je eigen trouwdag Gonda, en die van je dochter en schoonzoon. Mooi dat die dag ook de muziek centraal stond! En verder kon ik weer genieten van je mooie werkstukken.

    BeantwoordenVerwijderen