maandag 29 mei 2023

Baby geboren, trouwerij, labels en geslaagd

Er is een baby geboren en Noa is haar naam. Ik maakte een leuk kaartje voor haar.


Al een hele tijd kwam de trouwerij eraan, van zoonlief met onze schoondochter. Toen ze in Nederland kwam hebben we haar in ons hart gesloten en dat is na bijna zes jaar nu bezegeld met een officiële gebeurtenis, een trouwerij. 

Voor de twee ging ik ook iets borduren. Al snel had ik bedacht dat het in het kader van verbinding iets moest worden met beide culturen. 

  • De nationale bloem van Korea, de hibiscus, is ook in Nederland veelvuldig aanwezig. Ik vond een prachtig alfabet met daarin de hibiscus verwerkt in de letters. 
  • 2023 is het jaar van het konijn dus ook dat kwam erbij. 
  • De eenden die staan voor liefde, trouw en geluk, stonden op de trouwkaart, dus dat was mooi om die ook te verwerken. 
  • Ten slotte nog de datum waarop de handtekening gezet werd. 
Het geheel komt te hangen aan één van de hangertjes die ik tegelijk met een andere kocht. De andere heb ik gebruikt bij de trouwerij van dochterlief en deze dus voor dit paar. Het lapje om een en ander aan elkaar te maken kocht ik bij een quiltwinkel in de buurt. Na wat zoeken en zelf tekenen is dit het resultaat, waar ik erg blij mee ben. 


Er was veelvuldig contact over het meedenken over de organisatie. De Koreaanse familie was ook aanwezig bij de feestelijke momenten. Er waren twee momenten, nl. de eerste op zondag 21 mei waarop de ceremonie en het feest was en het tweede op 24 mei, het officiële moment bij het gemeentehuis. Dus dubbel feest! 

Bij de ceremonie was mij gevraagd om iets met het bloemenmandje te gaan doen. Hierin zou bloesem komen die voor de bruid gestrooid werd op weg naar de bruidegom. De ceremonie werd nl. gehouden in een boomgaard vol met vruchtbomen. Aan die bomen zit bloesem, dus ik zocht een patroontje met bloesem en bevestigde die aan het mandje. Het jongste familielid van onze familie strooide er lustig op los en verklaarde na afloop dat hij dat het mooiste moment van de dag vond, het bloemen strooien. 





Op het bandje borduurde ik drie keer het patroontje. Na alle plechtigheden heb ik het bandje eraf gehaald en maak ik er drie kaarten van. Een voor het bruidspaar, een voor haar ouders en eentje voor ons. In die kaarten komt dan een foto van die dag. Zo krijgt alles verbinding met elkaar. 

We hadden prachtige dagen! Heerlijk weer zo tussen de koude dagen door. Speciaal was het moment in de boomgaard en gezellig het feest nadien. Plechtig was het in het gemeentehuis en de verdere invulling van de dag was prachtig. Heerlijk nagenieten dus!!! 

Ons leven stond een aantal weken op z'n kop, maar nu toch maar weer met beide benen op de begane grond. Ook weer heerlijk genieten van de tuin waar steeds meer in bloei komt te staan. Verwachte en onverwachte bloemen. 

Voorlopig staat mijn bloemenproject nog even stil. Dat maakt ook niet uit, ik maak er zo een meerjarenproject van! 


Want ik heb een kleine opdracht van Tesselschade gekregen. Wil je wel vier kaarten borduren voor studenten die geslaagd zijn? Uiteraard vind ik dat een leuke uitdaging. Ik zocht op afbeeldingen die te maken hebben met afstuderen. Je komt dan vanzelf terecht bij de baret en de bul. In een boek vond ik een mooi blackwork alfabet en hierop borduurde ik 'geslaagd'. Boven de letters kwamen de academische baret en de bul. Dat was nog even puzzelen op het smalle bandje, maar het geheel vind ik geslaagd 😊. 


Elke morgen drink ik een pot thee leeg en op het labeltje van het theezakje staat vaak een vraag. In de aanloop naar de trouwerij was dit wel heel bijzonder. De drie die ik bewaarde sloegen wel erg op mijn persoonlijk situatie. Het woord 'verbinding' is ook hierop van toepassing. 


* Bij het eerste labeltje wist ik meteen dat het de trouwerij van onze dochter met schoonzoon was in 2022. 
* Bij het tweede kwam de vakantie van vorig jaar in Korea onmiddellijk naar boven. 
* Het derde labeltje werd natuurlijk de trouwerij van onze zoon en schoondochter. 

Het is haast teveel om te bevatten allemaal, maar erg bijzonder om zo mee te mogen maken én te beleven. Nu maar genieten van vrije Pinksterdagen. 


2 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere tijd Gonda. Dat je genoten hebt is overduidelijk. Gefeliciteerd met zoon en schoondochter. Mooie symbolische werkstukken heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat het mooi is voor een moeder als haar kinderen jaar na jaar trouwen en hun plek gevonden hebben. Wat een speciale gebeurtenissen!

    BeantwoordenVerwijderen