dinsdag 10 september 2024

Fietsronde en schoollapje

Afgelopen zondag was het prachtig fietsweer en mijn DH zette een knooppuntentocht uit rond de plaats Assen. We hebben daar nog niet vaak gefietst en dan is het leuk om te zien waar je terecht komt. De start was bij hotel Van der Valk. Dit is praktisch vanwege het parkeren van de auto.

De route leidde ons langs het enorme TT terrein, langs het militaire schietterrein en diverse natuurgebieden.  Zo allemaal rond de Drentse hoofdstad Assen. 

De totale lengte was 39 kilometer. Nog net even nagenieten van de mooie tocht en het prachtige weer!

Drie paddenstoelen
Heide op het Hijkerveld
Een jongetje dat uitkijkt op Speelstad Oranje in de gelijknamige plaats
Een zonnig bospad bij de Baggelplas
Een enorme zuil bij het TT terrein
Een gedeelte van de route leidde langs een historisch TT fietsroute

Ondertussen ben ik weer aan het werk. Heel Roden is in de ban van de komende rodermarkt en de rodermarktparade. Bij school zijn de ouders druk met de parade en dan vooral met de rodermarktwagen. Dit jaar is het thema 'Beleven en Genieten'. Ook is het dit jaar dat het voor de 60e keer dat het georganiseerd wordt. 

Een aantal dames waren op het plein bezig om gebreide lapjes aan elkaar te zetten. Ook lag er nog een bol wol en ik vroeg wat ze daarmee wilden. Deze was over en ze vroegen of ik er nog een lapje van wilde breien. Leuk even een lapje breien. De keuze van hoe het eruit zou zien was geheel aan mij. Ik nam de bol mee en startte met het lapje. Het moest wel snel klaar  zijn want het moment van happening is al het volgende weekend. 

Ik had meteen al wel een idee van hoe ik het wilde gaan doen. Ik vind breien ook erg leuk werk maar heb meestal geen bestemming. Pennen erbij gezocht en aan de slag. 

Ik had in ieder geval bedacht dat de "H" van de "H"oeksteen er op moest staan. Dus dat had ik al getekend in patroon. 


Al doende kom je op ideeën en het projectje vorderde gestaag gedurende zondag en maandag. Van alle randen maakte ik een collage. 

Rechtsonder de 'H'
Linksonder een blokjespatroon voor de tegels van schoolplein, de hokjes waarin je gaat rekenen en voor het hinkelblok
Daarboven een motief met ronde gaatjes dat staat voor de ballen die gebruikt worden op het schoolplein en bij gymnastiek
Gebreide regels die in een schrift staan waarop geschreven kan worden
Ten slotte het plantenmotief dat staat voor de schooltuin waarin de kinderen werken en ze bloemen, planten en groentes laten groeien  

Het uiteindelijke resultaat kunnen ze gebruiken bij de enorme lappendeken die ervan gemaakt wordt. 




 

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie nog even genoten hebben van het goede weer! Je hebt een aardig groot lapje gebreid in een paar dagen en het breien afwisselend gehouden voor jezelf met een prima resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen