zondag 1 september 2024

Septembe[R], vakantie voorbij en heerlijk borduren

De maand septembe[R] is in het land. De [R] van he[R]fst, maar voorlopig is het nog zome[R]s weer. Nog genieten van lekkere temperaturen.


Fijn weer hadden we ook tijdens onze vakantie in de Achterhoek en in Zeeuws-Vlaanderen. We vertoefden daar in prachtige natuurhuizen en hebben vanwege het weer vele fietskilometers kunnen maken. 's Morgens lekker borduren en lezen en 's avonds veel Olympische sportplezier te zien op de televisie. 

We fietsten ongeveer 28 kilometer per dag gemiddeld, uiteindelijk bijna 600 kilometer. Er is zo veel te zien overal. Van de vele foto's maakte ik diverse fotocollages.  Ik laat hier een aantal zien met een greep uit alle moois waarmee we in contact kwamen. 

mooi hekwerk bij een landhuis
prachtige dahlia's in de mini keukenhof van de Achterhoek in de tuin bij de plaats Rekken
zandsculpturen in Diepenheim 
de tweeling Knelis en Willem en het hundeken Mieken in Winterswijk
de Mallumse watermolen
kasteel Ruurlo met o.a. mooie jurken van Mathilde Willink en bijzondere objecten uit de 40 jarige tv serie 'Tussen kunst en kitsch'


elke morgen werden we gewekt door Hendrik Haan [zo noemde ik de luid roepende haan des morgens vroeg, naar Annie M.G. Schmidt]
weer een mooie zandsculptuur van het werk van Rien Poortvliet in Diepenheim
mooie roos bij het kasteel
elegante kaardenbol die mooi staat te zijn tegen de blauwe lucht
prachtige speeltuin bij het textielmuseum in Bocholt, geheel geïnspireerd op het museum
rode rozen [voor blauwe druivenstruiken] in de wijngaard bij Winterswijk


het Belfort van Brugge steekt overal bovenuit
klein Venetië van Brugge
wever op het kunstmarktje in Brugge
gele roos bij ons huis
beschilderd leerbehang in het raadshuis in Sluis
restanten van de verdedigingslinie rond Sluis

veel Ave Maria's in Brugge
mooi beschilderde sokkel met bloemen
nog meer Maria's in België
oud kanten randje in het kantmuseum in Brugge
het Belfort [het enige in Nederland] in Sluis
ik maakte de foto[ bijna een schilderij] bij de panoramaweg aan de kust bij Breskens

de stadspoort van Aardenburg, ons plekje in Zeeland
ook een 'Ave Maria' in de Roomse Kerk aldaar
de vakantiegangers pauzeren tijdens een fietstocht
de vlag van Zeeuws-Vlaanderen
Petronella Moens, eens dichteres in Aardenburg
bij Cadzand leuke haiku's aan de kust

Bij het borduren liet ik de vorige keer dit bovenste ringenrandje zien. Ik borduurde voort aan de randjes en besloot te eindigen met weer een ringenrandje, maar dan gecombineerd met de vijf ringen van de Olympische Spelen. Tijdens deze spelen borduurde ik deze randjes. Even een tijdsmoment in de historie van 2024 in Parijs. Voor ons iconisch tijdens onze vakantie. Het was even puzzelen en uittekenen, want het moet natuurlijk wel goed uitkomen. 





Ondertussen heb ik er alweer een volgend randje opgemaakt. 

Nu ben ik een nieuw borduurproject gestart. Want wij worden ...

                            'halmeoni' en 'hal-abeoji' = koreaans voor oma en opa!!!

Tijd dus voor een baby project. Ik ben gestart en weet wat het moet gaan worden, maar ik ligt hier slecht een klein tipje van de sluier op. In december wordt de kleine verwacht, dus tot dan pas op de blogplaats. 


Voorlopig genieten we van dit heugelijke feit en hebben we een een gouden randje om onze blije en verheugde 
💛en

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke vakantie Gonda en wat een prachtig nieuws dat jullie opa en oma gaan worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met het aanstaande grootouderschap! De fotocollages van de vakantie zijn een lust voor het oog, ik raak haast niet uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen