zaterdag 20 oktober 2012

Hoogste tijd om weer eens iets te plaatsen

Het is de hoogste tijd om weer eens iets te plaatsen. Ondertussen is er heel veel gebeurd. Mijn moeder is verhuisd en dat had natuurlijk nog wel wat voeten in de aarde. Gelukkig zijn we met 6 broers en zussen met aanhang en kleinkinderen. Alles is binnen 14 dagen geregeld. Ook binnen 14 dagen is ze verhuisd. Ze zit nu op de derde etage in een appartement. Het restant moeten we nog opruimen en dat gaan we in de herfstvakantie doen. 
Ook zijn we twee keer op begrafenis geweest. Vrienden van ons verloren binnen drie weken moeder én vader. De begrafenis was twee keer op vrijdag. Dat was wel heftig. 
Ondertussen is het labeltje voor mijn zus, dat bij de tas hoorde, af, het bankje staat te pronken in de tuin en ben ik begonnen met het haken van een pompoen. Bij de BSO hebben we nl. pompoenen gekocht en uitgehold en uitgesneden met de kinderen. Een groot succes. Ontzettend leuk om te doen, maar wel zwaar. Het is alleen haalbaar voor de grotere kinderen. Het uithollen vergt nogal wat doorzettingsvermogen en de kleinsten hebben daar niet altijd het geduld voor. Met wat hulp komen we heel ver, dus dat scheelt. 
Is het niet een prachtig bankje geworden? Vooral ook met de poes er op. 
Bij Hobby Handig zag ik het haakpatroon van een pompoen en ik moet zeggen dat het erg grappig is. Het haakwerk zit er bijna op, maar ik had geen vulmiddel meer. Dus ben ik bij de Jan Sikkes geweest in Groningen en daar heb ik weer 1000 gram gekocht. Dus ik kan nu weer vooruit. Het is herfstvakantie en dan zal hij wel afkomen. Ik moet twee dagdelen werken en de rest is vrij invulbaar. Er zijn wel wat dingetjes die moeten gebeuren, maar dat is altijd wel zo. 
Ook zijn er al veel paddenstoelen gespot. Morgen gaan we wandelen in het bos bij Trimunt. Daar schijnen ook veel paddenstoelen te zijn, dus ik ben benieuwd wat we allemaal zien. Ik heb al hele kekke laarzen gekocht bij Scapino. Die kiek ik ook wel even. Een goed weekend gewenst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten