woensdag 28 november 2012

27 jaar getrouwd, herfststorm en verwerking

Wat gebeurd er veel in je leven na zo'n ingrijpende gebeurtenis. Je hele leven staat op de kop. Naast het nare gevoel, is er ook een goed gevoel. Alle belangstelling van vrienden, kennissen en collega's doen je enorm goed. Veel kaarten, mailtjes en bemoedigende woorden tijdens en na het overlijden van mijn moeder. Naast wat er allemaal geregeld moest worden hebben we ook haar appartementje ontruimd. Dit moest voor 1 december en hebben we gelijk maar opgepakt. Heel raar is dat, net of je snuffelt in je moeders leven. Maar het moet gebeuren, dus vooruit. Gelukkig is het allemaal klaar nu. Het onderkomen is leeg en de sleutel is overgedragen. 
Gelijk moet je na een aantal dagen vrij weer aan de bak. Gelukkig rustig aan, dus dat scheelt, maar je moet ook weer achterstand inhalen en het is altijd druk zo op het laatst van het jaar. Ook waren we 27 jaar getrouwd. Heel mooi, maar ook heel raar. Altijd was er een kaartje van mijn moeder met wat pegelantjes erin. Hiervan kocht ik altijd een Gaultheria, een plantje. Dit stond dan de hele winter op de buitentafel. Dit is nu voor altijd voorbij. Gelukkig zijn er nog lieve zussen die er om denken en natuurlijk mijn DH en DS en DD. Dus vergeten is het niet. 




Afgelopen zondag hadden we een heuse herfststorm zoals jullie ook allen gemerkt hebben. Toen ik per ongeluk even buitenkwam, stond de fiets van DD buiten met totaan de trappers in de bladeren. 's Winters staat hij dus in de sneeuw, nu dus in het herfstblad. Leuk om te zien. 
Ook was het zondag de laatste zondag van het kerkelijk jaar. We herdachten o.a. mijn moeder in het kerkje van Visvliet door het aansteken van een kaars. Toen we thuiskwamen was er een bloemenkrans gebracht van de bloemschikcommissie. Ze hadden bedacht dat de krans deze kant op moest na de viering in Leek. Wat weer een fijne geste! 
Ten slotte heb ik tussen de bedrijven door ook nog geborduurd. Je snapt wel waarvoor als je de afbeelding ziet. De afwerking laat ik t.z.t. wel zien. 
Ook weer heerlijk om te doen. Nu ontving ik net de laatste Merkwaardig met ook weer allerlei kerstheerlijks erin te lezen. Wat dat betreft breekt er weer een mooie tijd aan. Wel met een rouwrand, maar dan één met hele fijne herinneringen aan mijn dierbare moeder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten