zondag 4 november 2012

Mooi lapje en kerst in de herfst

Rondom de verhuizing moest mijn moeder veel spullen wegdoen, omdat ze er geen plaats voor heeft in haar nieuwe appartement. Ze had nogal wat spullen omdat ze van alles en nog wat verzamelde. Heel veel handwerkgoederen had ze ook. O.a. een mand met de inhoud van een naaidoos, oud en nieuw. Ook veel knopen en andere naaiattributen. Dit heb ik gekregen. Geweldig mooi natuurlijk. 
Wat ik ook heb gekregen is een oud handwerklapje van mijn tante. Mijn moeder heeft dit altijd bewaard en nu heb ik het dus. Mijn tante waar ik naar vernoemd ben. Ze heette Gooikjen, maar omdat dat zo'n moeilijke naam was hebben ze daar Go van gemaakt. Toen ik geboren werd maakte mijn moeder daar, samen met mijn vader uiteraard, Gonda van. 
Mijn tante Go heeft vroeger in 1939 als elfjarig meisje op een handwerkcursus gezeten. Mijn moeder mocht nog niet mee, die was te jong als negenjarige. Op deze cursus heeft ze van alles gemaakt. Het schoollapje is bij mijn neef belandt. Maar dit lapje is bij mijn moeder gebleven en nu heb ik dit dus gekregen. Prachtig vind ik het. Vooral ook omdat ik naar haar genoemd ben én omdat het zo oud al is. 

Bij het opruimen van de krantenmand kwam ik het blad "Cross Stitcher" van vorig jaar tegen. Dat was wel even weer genieten. In de kersteditie allerlei leuke patronen voor en rond kerst. Als bijlage een "Christmas tags stitch kit". De benodigdheden voor zes labels. De patronen staan in het blad. Dit lijkt me nu echt geschikt om vanmiddag eens mee te beginnen. Nog wel wat vroeg misschien, maar heerlijk om te doen toch? 
Vooral onder het genot van de master kerstcd "Carols" die binnenkort uitkomt. Heerlijke carols door twee harmoniums en vier stemmen, afwisselend samen, danwel solo. Bekende en onbekende liederen. Gearrangeerd door de mannen orgelspelers en door ons opgenomen en geproduceerd. Heerlijk even wegdromen alvast. Weg uit het soms harde leven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten