vrijdag 14 juni 2013

Waar bloggen toe leidt en de tuin in ontwikkeling

Ik ben al een aantal jaren aan het bloggen en waar dat toe leidt zal ik je duidelijk maken in het volgende verhaal. Onlangs meldde ik mij aan bij Pinterest en dan kom je allerlei interessante zaken tegen. Veel op handwerkgebied natuurlijk. Tot mijn verrassing stuitte ik op een afbeelding die mijn aandacht trok. 
Via, via, kwam ik op een blog terecht in Engeland. Hier zag ik een afbeelding van een poster met daarop een Engelse Hymn omlijst met vogels ed. Deze hymn "All things bright and beautiful" vind ik een prachtige hymn. Toen onze DS bij het jongenskoor was en onze DD bij het meisjeskoor zat hebben zij dit beiden meerdere keren gezongen. Vooral ook tijdens concerten natuurlijk. Ik werd ontroerd door de mooie tekst [en muziek] toen en nu nog altijd. Toen ik dan ook die poster zag gingen mijn gedachten terug naar vroeger. Naar een nu afgesloten mooie muzikale periode in ons leven. 
Ik plaatste vervolgens een reactie op het blog met de poster en stelde de vraag of de blogster mij de poster in groot formaat zou willen sturen. De reactie plaatste ik op 20 mei en ik dacht al dat ik niets meer zou horen, maar het moment was afgelopen woensdag daar. Ik kreeg een reactie op mijn reactie en ik kreeg de poster met email gestuurd. Bijzonder dat dit zo allemaal verloopt. Ik was er wel blij mee. Een dierbare herinnering aan vroegere tijden. En nog altijd vind ik het een prachtige hymn. 
Nadat ik dit zo allemaal door me heen liet gaan, bedacht ik me dat er waarschijnlijk ook wel een borduurpatroon van zou kunnen zijn. Zo bedacht zo gedaan en na wat internetten stuitte ik inderdaad op meerdere borduurpatronen. Ik moet ze als compleet pakket aanschaffen en dat is nogal een uitgave zo over de grenzen, maar ik denk dat ik het t.z.t. wel ga aanschaffen. Ik wil wel graag het patroon en dan wil ik zelf beslissen over hoe en wat ik het wil gaan verwerken. Wordt nog wel eens vervolgd. 
"All things bright and beautiful" gaat natuurlijk ook op voor de tuin in bloei en in wording. Ik maakte een paar foto's. Een goed weekend gewenst. 
De ouderwetse rode geranium blijft altijd een eyecatcher. Vooral met zo'n vrolijke strik erbij. 

Pioenroos bijna in de bloei, de plant zit vol met knoppen. Dit is er  één van. 

Aardbei in de pot

Heerlijke besjes al aan de struik

Twee prachtige roze met witte bloemen gekocht op de Pinkstermarkt, bloeien uitbundig op de tuintafel. Ik heb er net het zicht op vanuit mijn plekje aan de tafel. Zo nu en dan even mee praten en een liefdevolle verzorging helpt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten