zondag 22 februari 2015

De ene kant gereed, de weefmier op de tv, Stickliesel en verjaardag

De ene kant van de biscornu is gereed. En ik vind het erg mooi! Heeft het ook met de kleur te maken? Ik weet het niet, maar 't is mooi. Nu de andere kant nog, maar daar heb ik tijd voor want we hebben voorjaarsvakantie. Ik moet één middag werken, maar voor de rest ben ik de hele week vrij. 
Toen ik afgelopen week zo zat te borduren was op de tv de natuurserie van de EO. Terwijl je zo freubelt hoorde ik plotseling op de achtergrond de spreker iets zeggen over de Australische weefmier. Nu heb ik deze dus geborduurd voor de activiteitendag in Nijkerk in januari. Dus dit item was wel even heel erg leuk om te zien en de informatie te horen. een toevalstreffer. 
Tijdens die dag in Nijkerk kocht ik een mapje met daarop "Stickliesel". Hierin vier velletjes voorbeelden en kaartjes met garen daarop. Ik heb het even gegoogled, maar niets kunnen vinden. Maar het lijkt mij logisch dat het voor kinderen is, zeker ook gezien de tekst "für junge Anfänger". Dit vind ik dan zo'n grappig hebbedingetje. 

Leuk om te zien de kinderen vroeger uitgedaagd werden. Alhoewel ik wel betwijfel of het borduren op dit papier wel tot een mooi geheel zal kunnen leiden. Helemaal in die kleine kinderhandjes, maar misschien onderschat ik de jeugd van vroeger wel. Misschien was het ook wel bedoeld als voorbeeld, in ieder geval zal ik daar nu niet achter komen. 
Vanmiddag hebben we een verjaardag. Dit wordt met de hele familie gevierd. Wij geven de jarige een foto en daarbij maakte ik een kaartje. 
Het hartje staat op het patroon van de biscornu en dat is natuurlijk heel leuk om dat zo ook te verwerken tot een kaartje. De volgorde is: zagen, boren, borduren, knippen, plakken, snijden en assembleren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten