vrijdag 24 juli 2015

Eerst productieve vakantieweek

De eerste vakantieweek zit er op. En wat is er al weer veel gebeurd. Niet alleen in actieve zin, maar ook op handwerkgebied. 
Veel hebben we gefietst, in de tuin gewerkt, een spannend boek gelezen en van alles wat je doet als je vakantie hebt. Ik las het boek "Palmen in de sneeuw".  
Dit boek beschrijft een familie die leeft in twee werelden, nl. in Spanje en het Spaanse Guinea. Hier zijn de blanke Spanjaarden overheerser op een cacaoplantage waar natuurlijk veel "zwarten" als minderwaardige slaven werken. Dit levert een bijzonder familie-epos op. Meer als 700 bladzijden om te lezen. Bijzonder verhaal. 

Ik maakte het kussentje "Groeten uit Nederland" af. Ik had nog wel mooie stofjes voor de achterkant en dan is het ook alweer gereed product. Ik kocht daarbij vruchtenhartjes uit Dokkum voor de Nederlandse touch. 

Wat ik ook afgemaakt heb zijn de randjes van 2014. Ik had al verschillende manieren bedacht om het af te maken, totdat ik de registerstokken van het orgelproject van manlief eens goed bekeek. Hierin zat een uitsparing gefreesd. Dit was ongeveer zo breed als mijn randjeslap. Mijn man heeft de opening hierin verder gefreesd zodat de rol erdoor kon. Hierna heb ik het zwart gespoten en de rand verder vastgezet. Nu heb ik een originele manier bedacht om dit project te eindigen. Mooi geworden vind ik zelf. 
Voor de vakantie heb ik nu alle onderhanden handwerken afgemaakt en als ik weg ben ga ik met iets nieuws starten. Dit is de merklap waarbij elke maand een nieuw te borduren afbeelding verschijnt. Als ik even gestart ben zal ik het laten zien. 

In de tuin bloeit de Annabel uitbundig. Deze plant is echt overal te zien, maar de bloemen zijn enorm groot en enorm wit. Mooie blikvanger in de tuin. 
Maar eerst wordt de vakantiekoffer gepakt en reizen we af naar Noord Holland. Vooreerst hartelijke vakantiegroeten en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten