zondag 12 juli 2015

Nieuwe fiets, naar Langweer, mini borduren en fietsen

Na 9 jaar trouwe dienst heb ik mijn fiets ingeruild voor een andere. De fiets was nog in goede staat, maar de berijdster ervan kreeg steeds meer last met fietsen. Zwaar trappen en daardoor veel last van de rechter beenspier krijgen. Dit moeten we niet hebben en toen hebben we besloten om de fiets in te ruilen. Samen met manlief naar de fietsenwinkel en uiteindelijk is deze Batavus Cherokee het geworden! Hij fietst superlicht en er zitten 18 versnellingen op zodat je al naar gelang het waait en het hellingspercentage hoog is, de versnelling waarin je fietst aan kunt passen. Missie geslaagd. 
Als je dan een andere fiets hebt wil je er ook graag nieuwe afneembare fietstassen op. Criterium hierbij was dat er op de tas een bruine kriebel of opdruk op moest zitten. Na bij drie winkels te hebben gekeken heb ik mooie roze gevonden met bruine opdruk. Heel gemakkelijk op en van de fiets te halen. Ideaal. 
Dochterlief vaart met een grote boot met scouting door Friesland. Gisteren lagen ze bij Langweer en kwamen wij een dagje langs. Heerlijk hebben we daar vertoefd. Eerst op de grote boot waar ze bij de bemanning zit, hierna een mooi zeiltochtje over de Langweerder Wielen en tot slot een heerlijk etentje bij een leuk restaurant. 
Ik had nog geen foto's gemaakt, maar op de valreep maakte ik deze nog in het haventje waar het skûtsje van Langweer ligt, met op de achtergrond de Jacoba II van scouting. Door het prachtige weer en het weerzien met dochterlief hadden we een prachtige dag. 
Vandaag hadden we niet veel op het programma zodat ik mooi even tijd had voor een mini borduurtje. Graag had ik het afgemaakt [d.w.z. verwerken tot een kaart], maar zoonlief heeft de garage vol staan met kampeerspullen zodat ik het de komende week af ga maken. Toch wil ik het laten zien. Wordt nog vervolgd.
Met de nieuwe fiets gingen we een mooi fietstochtje maken door onze woonomgeving. Daar we vlak bij het bos wonen gaat de route vaak ook door het bos of er langs. Zo ook vandaag. Dan stuit je soms op verrassende zaken. Het mennen van paarden via een bepaald parcours was op een terrein van Nienoord. Leuk om even te pauzeren en te bekijken.
Daarna fietsten we weer verder en na 10 kilometer waren we weer thuis. In afwachting van de tennisfinale op Wimbledon en de ploegentijdrit van de Tour de France. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten