maandag 21 december 2015

Kerstvakantie

Ja, het is kerstvakantie en het is behoorlijk warm voor de tijd van het jaar. Boven de tien graden. Soms loop je met de jas open en dat is wel bijzonder voor de tijd van het jaar. Terwijl ik dit nu typ stormt en waait het om het huis. Daarbij regent het ook nog eens, iets wat ook de afgelopen dagen niet zo was. Enfin, het is wel 21 december geworden, de kortste dag van het jaar. 
Op de Zweedse kerstmarkt kocht ik nog prachtige vilten eikels. Mooi miniatuur voor in de boom zei de mevrouw van de stand. Maar ik heb nooit een boom en vond dit een mooi plekje voor de eikel, zo bij de kerstboom op de kaart. 
 
Ik heb de betekenis van de eikel opgezocht en die luidt als volgt:
De eikel is een levensbron en onderdeel van de eeuwige cyclus van wedergeboorte. Het is derhalve verbonden met het kosmische ei, het symbool van overleving en vruchtbaarheid. Wel weer toepasselijk in deze kersttijden. 
Serious request is gestart, de kerstkaarten vallen door de brievenbus het huis weer binnen en we hebben vakantie. De laatste zaken moeten worden afgehandeld en nog een paar kerstconcerten en dan is het kerst.
Op 1e kerstdag hebben we een familiebezoek afgesproken, want de tweede kerstdag... reizen we af naar Denemarken. We gaan daar weer naartoe met het gezin  om er een week te vertoeven. Heerlijk relaxen en weer nieuwe gebieden van Denemarken en Zweden gaan we verkennen. We zitten in de buurt van Kopenhagen dus weer eens zien wat de tijd ons daar brengt. 
Maar het is nog niet zo ver. Morgen gaan we naar Haarlem. Manlief maakt daar cameraopnames van het orgel in de Bavokerk en ik ga dan naar het Frans Halsmuseum. Dus weer een leuk tochtje in het vooruitzicht. 



Ondertussen zijn bijna alle kerstkaarten verstuurd. En dat waren er weer heel wat. Van alle soorten kerstlabels maakte ik een foto. Ik heb ze op naturelkaarten geplakt en met de bijbehorende goede wensen verstuurd. Altijd weer mooi om mensen het goede te wensen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten