maandag 21 maart 2016

Streepjescode, Grunneger sprookjes en poes in kleur

Elke week fiets ik in ieder geval twee keer naar Roden en weer terug naar Leek door het bos. Dat is altijd erg fijn. Je ziet altijd wel weer iets anders en soms kom je op bijzondere ideeën. Vorige week fietste ik naar huis en zag de zon schijnen door de bomen op de weg. Het leek echt net een streepjescode op een product. Grappig om te zien. 
Afgelopen zaterdag was de dag van de Grunneger Toal. Dit wordt altijd gehouden in de Groninger Archieven in Groningen. Het leek ons leuk om een kijkje te nemen bij dit evenement. We reden met de auto naar de P & R in Hoogkerk en fietsten verder richting centrum Groningen. Daar aangekomen bleek het een gezellig gebeuren te zijn. In de hal stond, met brede belangstelling, Wia Buze te zingen in het Gronings natuurlijk. Verder in de grote zaal allerlei leestafels met boeken, cd's en een vertegenwoordiging van het Grafisch Museum. Ik vond het boeiend, alhoewel ik het jammer vond dat er weinig aandacht was voor het Westerkwartiers. 
Wel was er een prachtig boek in het Gronings, de "Grunneger Grimm". Vijftig sprookjes zijn door Marten van Dijken vertaald in het Gronings en het boek is voorzien van prachtige illustraties door twee kunstenaars. Oude sprookjes in een modern jasje. Erg leuk. Grappig ook om te lezen. 
Bij de ingang stonden nog mooie bronzen beeldjes. Eén ervan moest ik natuurlijk even op de foto zetten. 
Op zondag waagde ik mij aan het borduren van de poes in bij elkaar overlopende kleuren. Een heel gezoek om goede bij elkaar passende overlopende kleuren te vinden, maar het geheel is wel geslaagd vind ik zelf. Ik borduurde met één draadje over twee draadjes. Nu ga ik weer voor een ander project. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten